GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Alla inlägg under juli 2011

Av Greta - 3 juli 2011 13:25

2007-02-06

Jo, så är det och jag vänder ryggen åt hela sexköpsdebatten snart. Varför? Jo..för det är knappast någon debatt att tala om längre. I en debatt ska allas åsikter komma fram och allas åsikter respekteras. Är det så när det gäller sexköpsdebatten?

Ja, inte vet jag vad ni tycker. Själv anser jag det bara vara en ensidig monolog från motståndarna, utan att ha kunskap i ämnet och det de uttalar sig om. Att därtill  inte vilja lyssna på vad vi som är för, har att säga, gör att det hela tycks mig fullständigt meningslöst.

Om vi frångår att det handlar just om sex och sexköp, så bevittnar vi en fullständigt vedervärdig människosyn. Tänk er in i att ni nyss varit ute i snön. Ni kommer in och berättar att det snöar ute. Nej, säger den andre, det snöar inte. Jo, säger ni..jag vet det.- Nej, det vet du inte. -Jo det vet jag, jag kommer ju precis in från snön.- Nej, du har fel, för jag vet att det inte snöar. -Men du har ju inte varit ute idag. -Det spelar ingen roll, jag vet ändå att det inte snöar. -Men titta ut genom fönstret då, så ser du.- Nej, jag behöver inte titta ut, för jag vet att det inte snöar.

Skulle ni ge upp eller vad skulle ni göra?

När jag satt och rensade bland mina dokument, så hittade jag det här. Redan 2004 intervjuades jag av en reporter och sa min mening om sexköpslagen. Den meningen står jag i stort sett fast vid än idag. Jag avslutar med den artikeln, som var införd i NT feb -04.


 Greta, en medelålders kvinna från en av länets större

kommuner, gör de här reflektionerna.

 

Jag påstår att prostitutionslagen är helt förkastlig. Det är fel att det är mannen som gör det brottsliga. Det borde väl vara säljaren som bjuder ut varan? Fast jag anser att inget av det är brottsligt när det handlar om seriöst utförande. Ingenting inom sex är fel, så länge båda partnerna är med på det. För mig är det perfekt.

 Jag får både mitt eget sexbehov stillat, samtidigt som jag

kan fortsätta studierna. På det sättet jag gör det här, gör jag även

en slags social insats, hur tokigt det än kan låta.

 Jag har märkt att behovet av närhet och omtanke är oerhört stort, även bland personer som lever i tvåsamhet. För mig är det inte så stor skillnad på om en man kommer hem till mig, pratar, älskar och betalar för det, än om en man kommer fram till mig på krogen, pratar, betalar mina drinkar, mat, taxi och jag "betalar" med ett samlag.

Jag är vuxen och bestämmer hur och när jag vill göra detta. De som kommer till mig är också vuxna och har ett behov. Jag har bara mött helt normala, trevliga män, många har nästan blivit som vänner.

Det som kan bli fel, är när en tredje part är inblandad. Då handlar

det inte längre om fri vilja. Inte heller är det fri vilja om man gör det här till en slags verksamhet istället för ett vanligt arbete. Då är det snudd på att det är männen som blir utnyttjade. Jag är övertygad om att det finns mycket skit på nätet och många som blir lurade. Jag anser att sex är något fint och gör det till det också, även fast man så här lämnar de djupa känslorna därhän.

 Närhet och beröring är viktigt för vårt välbefinnande och det sexuella behovet är en av våra äldsta drifter.

 Det borde vara lika naturligt att betala för det, som att betala för massage, terapi, avslappning med mera. Det som ska bort är avarterna och de oseriösa utsugarna.

 Det finns avarter inom det mesta och det som ska förbjudas är våld och

tvång och lurendrejerier inom detta.


Ovido - Quiz & Flashcards