GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Alla inlägg under januari 2013

Av Greta - 25 januari 2013 12:26

 


Då kommer en ny fiktiv...alltså påhittad...historia, om varianterna inom begreppet prostituion. Historier som skulle kunna vara sanna. Just denna idag är faktiskt mer sann än påhittad, men de andra är komna ur min fantasi.


NR. 8


Hon får tårar i ögonen när hon läser mailet. Så fint skrivet men så fel. Så här skulle det ju inte bli. Fast man kan aldrig vara helt säker. Man rår inte över sina känslor. Hon reser sig. Tar fram ett glas och fyller det med det sista från bag in boxen. Det här var den tredje av hennes fem älskare som ville ha henne för sig själv.

Hon hade alltid varit noga innan första mötet, att göra klart för personen att hon föredrog att ha flera män på gång samtidigt. Alla hade tyckt att det passade dem jättebra Men det var då, i början. Hon ville ju inte såra någon. Det dåliga samvetet tränger sig på. Hon känner sig ledsen. Hon känner sig som en skurk.

Hon tänder några ljus, sätter på en skiva, tar med glaset och slår sig ned i soffan. Hur sjutton ska jag göra, tänker hon, medan hon gör det bekvämt för sig. Jag är ju fri nu och jag vill leva. Jag vill träffa folk, jag vill pröva allt jag fantiserat om. Jag vill inte fastna i ett stadigt förhållande på länge, länge.

Allt medan timmarna går och natten lider mot morgon, funderar hon fram och tillbaka. Tankarna snuddar vid att ta betalt för att älska. Det skulle lösa även hennes ekonomiska bekymmer, nu när hon studerar. Men hon tränger tillbaka dessa tankar. Hon är inte sådan och vem skulle vilja betala henne, en snart femtioårig flerbarnsmamma? Hon släcker ljusen, diskar upp glaset och går och lägger sig.

Dagarna går och tanken på betalda älskare släpper henne inte. Hon pratar om saken med en nära vän som tycker det är helt okej. Hon pratar med barnens far som tycker att hon ska göra det som känns bäst. Så, en kväll gör hon slag i saken. Man måste våga, för att kunna vinna, tänker hon och sätter in en annons på nätet. En annons formulerad utifrån hennes personlighet.

På morgonen när hon öppnar mailboxen får hon en chock. Den är överfull med svar från annonsen.

Idag flera år senare är hon glad att hon vågade. Från de första osäkra stegen, är hon nu en fullfjädrad glädjeflicka. Hennes självbild har stärkts, hon har kunnat förverkliga flera drömmar tack vare gåvorna hon fått. Hon har fått mer fritid och ett mindre stressigt liv. Hon har träffat många intressanta personer och hon har haft både otroligt bra sex och mindre bra sex. Allt detta, utan att behöva såra en endaste människa. Kanhända vet ni vem hon är.


Av Greta - 18 januari 2013 12:03

 

Då kommer ännu en historia. Jag har ändrat ordningen lite på dem, ifall nu någon observant person mot förmodan skulle minnas vilken ordning jag publicerde dem i boken. I förra inlägget blev det knas med radavståndet. Jag hoppas det blir som det ska idag.


9.

 

Måste du ge dig iväg ikväll?

Anette står i hallen och blåser sitt hår. Hon ler mot sin spegelbild, lägger ifrån sig hårfönen och går fram till sin pojkvän Glenn som står lutad mot dörrposten. Hon lägger armarna om honom och ger honom en lätt puss på munnen.

Måste, måste jag inte, säger hon. Men jag vill. Erkänn att du gärna skulle vilja byta med mig?

Glenn drar henne intill sig. – Aldrig, säger han. Aldrig, att jag vill byta dig mot någon annan, ens för en endaste kväll.

Älskling, säger Anette och lutar sig mot hans bröst. Jag vill inte byta dig heller mot någon annan man. Det vet du.

Hon lösgör sig försiktigt för att gå och klä på sig. Hon har bestämt med Pia kl.19.00 på en pub. Pia är en utav de tjejer som kontaktat henne, sedan hon gett sig tillkänna på olika sidor på nätet. Det är tredje gången nu som hon träffar Pia.

Det hela började mest som ett test. Hon och Glenn hade en kväll suttit och diskuterat om sina sexuella fantasier och hon hade berättat att hon ibland gillade att vara med andra tjejer. Hon hade förstås hoppats på att han skulle föreslå en trekant. Istället hade han nästan blivit svartsjuk och frågat ut henne om, vilka i deras umgänge, som hon varit tillsamman med och om hon njöt mer med en tjej än med honom. 

Hon försäkrade honom att en tjej aldrig skulle kunna ersätta honom. Det var inte alls samma sak, men det var en liten krydda för henne, att då och då umgås sexuellt med en annan tjej. Det hela slutade med att Glenn förstående som han var, tyckte att det skulle kännas bättre om hon träffade för dem helt okända kvinnor. Så de satt nästan hela natten tillsammans framför datorn och googlade på sidor där kvinnor sökte kvinnor.

 

Det var då hon fick snilleblixten. Varför inte slå två flugor i en smäll? Träffa andra tjejer, men ta betalt. Glenn tyckte det var okej. Då blir det inte så privat, som han sa. Så de testade med en annons. Finns det kvinnor som vill betala för en stunds njutning med en annan kvinna?

Jodå, de fanns. Inte många men fullt tillräckligt för att stilla hennes behov. Pengarna använde hon och Glenn till resor och kläder. Pia som hon skulle träffa ikväll, var en ganska känd person, som liksom hon själv gärna umgicks med både män och kvinnor. Att ta med Anette på en filmpremiär som ikväll, skulle inte få någon att höja på ögonbrynen. Kanske skulle de komma med på en bild i Hänt i veckan med kommentaren att Pia var där med en väninna. Men ingen skulle veta vad som hände efteråt.

Anette ser fram emot kvällen. Pia är vacker, sexig och väldigt ömsint och ödmjuk.


 - Jag är nog vaken när du kommer hem, säger Glenn. Hur sent blir det, tror du?

- Inte så sent. Tre timmar på premiären, trodde Pia och sedan en timma ungefär hos henne. Jag är hemma före tolv. Ringer du efter en Taxi, är du snäll.


Glenn hjälper henne på med kappan och känner hur både kärlek och kåthet genomsyrar hans kropp.

Gud så sexig du är, älskling, säger han. Skynda dig på hem.

Av Greta - 11 januari 2013 16:02

 

Hej igen på den här bloggen, ni som tittar in hit ibland. Nu har vi kommit in i ett nytt spännande år, som vi

inte vet så mycket om ännu. Jag fick en ide att varje fredag, tio veckor framåt, publicera de fiktiva historierna som jag skrev för flera år sedan. Jag kopierade inte över dem hit när Expressenbloggen upphörde, men de finns med i boken. Det är fantasiberättelser hur varianterna inom prostitutionen skulle kunna se ut. Jag känner ju bara till min egen, men är fullt medveten om att variationerna är stora. Jag kör dem baklänges fick jag för mig och börjar med nr.10


Innan jag kör igång med historien vill jag bara nämna att jag tyckte jag fick till ett bra inlägg på mitt dagliga svammel igår. Det skulle egentligen platsa bättre här. Bocken i paradiset..handlar om sexturism. Gå gärna in och läs om ni inte redan gjort det.

  

10.

Lars sitter i arbetsrummet och går igenom månadens utgifter. Bekymrat konstaterar han att de ökar för var månad som går. Visst var det kanske dumt att byta bil när det redan var knapert, men nu föll det sig ju så bra. Nya Zeelandsresan under jul och nyår fick de ta på avbetalning och kanske var det att ta sig vatten över huvudet att flytta till den här fashionabla etagevåningen.

Men de trivdes fantastiskt bra, han och Eva. Eva, hans vackra kvinna, som han stötte på av en slump ett halvår efter sin skilsmässa. Hon hade följt med sin väninna vars man var hans närmaste medarbetare på företaget. Det hela slutade med att de alla fyra åt middag tillsammans två dagar senare.

Lars drar fingrarna genom sitt korta gråsprängda hår. Fem år har gått sedan dess och de älskar varandra lika mycket än. Det är mycket tack vare Eva, som de kan ha det så här glamouröst. Pengar ger makt, visst är det så. Inte tu tal om saken. De har blivit ett ansett par i staden och inbjudningarna duggar tätt.


Visst hade Eva protesterat den där kvällen för tre år sedan, då han lagt fram sitt förslag. Aldrig, hade hon sagt. Det kan du aldrig få mig till. Han lät det bero för tillfället, men han var säker på att hon skulle gilla det, bara hon vågade testa. Eva var fullständigt vild i sängen. Påstod att hon aldrig tidigare upplevt ett sådant sex som med honom, fast hon var fyllda 40. Klart han blev smickrad och han visste att hon skulle gå med på hans förslag. Några veckor senare hade hon sin första kund.


Han hade skjutsat henne till hotellet där kunden befann sig, väntat i bilen och skjutsat henne hem. Hon hade inte sagt så mycket, bara överlämnat pengarna till honom. Men när de lagt sig, hade hon somnat tätt, tätt intill honom. Det första året upprepade de den här proceduren två till tre kvällar i veckan och pengarna sparade de på ett särskilt ställe för att så småningom kunna bygga upp det liv de nu levde. Nu hände det bara vid de tillfällen de verkligen behövde fylla på kassan som nu till exempel.


 Hon låter det varma vattnet skölja över hennes kropp. Hon känner sig maktlös. Så många gånger som hon ångrat att hon lät sig övertalas av sin man. Hon minns det knappt. Blev hon övertalad, eller blev hon hotad? Lars, vad hon hade älskat den mannen. Snygg, attraktiv, belevad, hänsynsfull och en fantastisk älskare. Ja, hon hade nog gjort vad som helst för den mannen. Han fick det att låta så enkelt. Tänk på mig, hade han sagt. Låtsas att du älskar med mig och tänk på alla möjligheter som pengarna ger oss.                      

Eva sträcker sig efter duschkrämen. Hon gnor hårt över sin kropp och låter händerna arbeta upp ett rikligt lödder. Jag hatar honom, tänker hon. Jag hatar den här lägenheten och jag hatar mannen som snart kommer att röra vid min kropp, smeka mina bröst, suga på mina bröstvårtor. Hatar när han tränger in i mig. Hatar mig själv när jag låtsas att det är skönt. Jag hatar pengarna jag får.

Hon ökar värmen på vattnet och låter det heta vattnet skölja bort löddret. Det är för sent nu. För sent att ångra. Hon kan inte låta bubblan spricka. Vad skulle det bli med henne då, om alla fick veta? Tårarna tränger upp i ögonen men hon biter ihop. Hon stänger av kranen. Hör Lars röst genom den öppna dörren. – Skynda dig nu, stumpan, så han slipper vänta på dig.

 

 

Skapa flashcards