GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Alla inlägg under juni 2011

Av Greta - 7 juni 2011 18:15

 2007-01-31  

  Ja, jag håller tummarna nu. Rättegången i Göteborg, med sexsäljande Rosinha och hennes fd sambo är avslutad. Domen får vi vänta på en vecka ca. Därför håller jag tummarna.

Vad hoppas jag på då? Att en man ska bli av med både arbete och anseende? Nej, egentligen inte, fastän det blir resultatet om utgången blir som jag vill.

Det jag önskar, är att oavsett yrke, oavsett kön, oavsett hudfärg så ska man våga att ha kraften och modet att stå för sina handlingar. Den här sambon, tillika polis, tillika involverad i traffickingproblematiken är ju inte på långa vägar den enda i "maktposition" som slingrar sig, tappar minnet och urskuldar sig på ena eller andra sättet.

Han är inte heller den enda mannen i vår rättshistoria som fösökt att stärka sin position genom att slå och kränka en svagare part, som då oftast är en kvinna eller ett barn. Det kan också vara undersåtar om han är i chefställning. (även kvinnliga förekommer). För några år sedan var det en högt uppsatt och aktad militär, som i flera år genom slag, hot och kränkningar styrt över sin hustru. Den historien kablades ut i pressen på stora helsidor och med bilder.


Vår nuvarande sexköpslag, om jag inte är helt ute och cyklar, är en del av den lag som kallas kvinnofridslagen. Den lagen ska värna om kvinnor, som på något sätt blir utsatta för ovanstående. Den är jag helt ense våra politiker om.

Men som ett tillägg, så blandas prostitution in på förslag av några kvinnor? (Är det bara en tillfällighet, att de som ivrar/de mest över den här lagen, har själva blivit utsatta?) Okej, det var en parentes. Resultatet blir att män som är i behov av att betala för njutning och sex, nu klassas som utnyttjande, perversa män som plötsligt  blir kriminella. Kvinnorna ska värnas om...de måste till varje pris aktas för dessa män.


Idag avslutades alltså ett rättsmål, som helt klart och tydligt (om man vill) påvisar hur lite den här lagen är värd. Alla poliser slår inte sina kvinnor. Alla poliser utnyttjar inte situationen till sin fördel. Alla sexköpande män är inte perversa. Alla kvinnor far inte illa. Alla kvinnor behöver inte skyddas.

I det här målet så fanns det en kvinna som det behövde värnas om. Det fanns en polis som slog och utnyttjade. Hur mycket stöd fick den här kvinnan?? Hur många skulle överhuvudtaget fått kännedom om det här viktiga målet, om inte kvinnan var så stark som Rosinha är? Hur stor betydelse kommer sexköpslagen att ha i utkastet? Är ett svagare kön, som dessutom är prostituerad och invandrare inget att räkna med? Är polisens anseende viktigare än kvinnans? Vems parti tar media? Hur ska en prostituerad kunna skaffa vittnen, då dessa vittnen enligt lagen är kriminella?

Många frågor. Viktiga frågor. På flera ställen har jag sett kommendanter som anser att något är fel, när man som Rosinha gick ut öppet med vad hon gjorde och därtill begärde att få betala skatt. Herregud....är det inte just det vi kämpar för? Att bli sedda och respekterade. Hennes agerande visar mod och styrka. Hur modigt är det att kasta skit i anonyma kommentarer?

Senast idag skrev någon.."han gav henne ju också massor av pengar" ...ungefär som att då skulle hon vara lugn och hålla käften. Bättre vore ju att fundera över varför han tog lån och gav henne pengar. Var det just för att tysta henne? Jag vet inte och inte du. Bara de själva än så länge.


Jag kan känna ett visst medlidande med mannen, men jag känner större för Rosinha. Läser man tidigare artiklar om slag och hot, så borde han ha haft tid och möjlighet att ändra sitt beteende innan det gick så här långt. Därför så håller jag tummarna för en rättvis dom, som då är till Rosinhas fördel och faktiskt...även till min och andra sexsäljares fördel.


Vad det gäller medias bevakning av rättegången, så kan man nästan tro att de två största kvällstidningarna gjort någon slags deal. Den ena (AB) ska vara för och den andra (Expressen) mot. Jag saknar hittills en saklig, neutral artikel som lägger betoningen på det juridiska. Kanske finns den, fast jag inte hittat den. Jag tänkte för ovanlighetens skull iallafall att försöka se något nyhetsprogram ikväll. Hoppas kan man ju alltid, att det inte bara är jag och några få likasinnade, som anser att det här målet är av betydelse. Och som sagt...jag håller tummarna nu en vecka.

Länkar till de senaste uppdateringarna som jag hittat fram tills nu.

Göteborgsposten

Expressen Göteborgsdelen

Aftonbladet


Av Greta - 7 juni 2011 18:08

2007-01-26  


 Det här är Rosinha Sambo på bilden. Jag tror många har hört talas om henne. Ni som hon är alldeles okänd för, kan få lite bakgrund här. 

 På tisdag 30/1 kl.08.30 börjar rättegången i Göteborgs tingsrätt, mot hennes (fd?) sambo. Sambon som arbetar som polis, bla med trafficking och sexköp. Sambon som i deras första kontakt betalade henne för sex. Sambon som misshandlat henne gul och blå. Sambon som enligt Rosinha tvingat henne att fortsätta sälja sex, mot hennes vilja. Sambon som hon slutligen anmälde till polisen. Sambon är nu, om jag förstått det hela rätt (garderar mig för ev fel) åtalad för koppleri.

 

Jag har suttit nu inatt och sökt lite på nätet, för att få lite mer kött på benen, innan jag skrev det här inlägget. I aftonbladet 2002 skrevs den här artikeln om misshandel av sambon.

Jag vet att vi har olika syn på saker och ting, vi som vandrar här nere på jorden. Jag vet att det finns människor här ibland oss, som anser att några är mindre värda än andra. I det här fallet och enligt mig, så är det sambon som här är den minst värda. För vissa av er är det kanske tvärtom...en "hora" är inget värd. Men de som arbetar inom rättsskydd, polis och åklagarämbeten, ska värna om alla. När det brister, då är det fel. Då rasar hela rättssystemet, anser jag.

Idag fick jag och ytterligare några andra, ett mail från Rosinha.


Tack för ditt stödd!! Jag är väldigt berörd.Jag vet Att inte det är lätt för dig att coma till GTB men jag vill ändå forsöka att på nogåt sett övertala dig eftersom det verkar som att inte åklagaren är på min sidan eftersom han jobbar för staten ocha därmed har han visat klara tecken på att han inte skall föra mitt fall på ett sätt för mig tillfredställande.Jag hörde igår på min advokats kontor att MIN advokat är inte tillåten att vara inne i rättsalen inte eller min läkare eller min psikolog eller eventuella supporters bland annat från COSWAS (Taiwan) som kommer till GTB för att stöddja mig på plats i GTB tingsrätten!!Tycker de att jag skall acepptera att bli inlåst i ett rum med Stefan Karlsson(prostitutionspolisen)och hans folk medan jag inte ens skall ha rätt till en advokat????!!!!!Är det så att dett a Sverige är ett rättslöss samhälle eller är det bara jag den svarta horan som inte har rätt till advokat?Snälla kom och stöddja mig jag behöver dig den dagen even om du inte kan hela dagen åtminestone en stund .30 January kl.08.30 i GTBs tingsrrätt.Jag tänker vägra att gå in i rättsalen om inte de ändrar på detta till dess.Då kommer jag stå utanför tingarätten och demostrera mot detta förkastliga rättsistem med all min styrka.Tack på förhand .Rosinha Sambo


Jag är inte alls insatt i juridiska frågor, men inte trodde jag att man kunde hindra en försvarare att vara med under en rättegång. Jag satt bara och gapade när jag läste mailet och jag kände hur hjärtat drog ihop sig. Får det verkligen gå till så här? Jag vet inte anledningen till att hon förvägras en försvarare. Läser man på Louises blogg kan det vara för att hon inte gjort en skadeståndsanmälan. Frågan är då....blev hon överhuvudtaget upplyst om att hon var tvungen att göra det?

Det här är en stor sak, inte bara för oss som säljer eller köper sex. Utan för att så till den milda grad, utesluta en "hora" från det Svenska rättsskyddet. Det kunde lika gärna ha varit en invandrare, en nazist, en arbetslös eller annan som på något sätt inte faller de i maktposition i smaken. DET HÄR ÄR SKRÄMMANDE.


 Ännu mer skrämmande är, att inte veta hur det skulle gått till om den åtalade varit tex en invandrare . Nu råkar den åtalade vara polis. Görs det skillnad mellan folk och fä i vårt civiliserade samhälle? Har vi kommit så långt eller så lågt att  ALLA INTE LÄNGRE ÄR LIKA MYCKET VÄRDA?

Förutom Louise så tar även Konsulten  och Blogge Bloggelito upp det här i sina bloggar. Kanske har även andra bloggare eller mediapersoner också hakat på, som jag inte i nuläget känner till. Ju mer det skrivs, ju mer det diskuteras och debatteras, ju mer hjälper vi en medmänniska som just nu behöver allt stöd hon kan få.

Jag lämnar nu Rosinha och fortsätter med att avisera en artikel i Arbetaren. En artikel skriven av en journalist  Lina Fyren. Hon ifrågasätter en del av vad som framkommit i media och hon gör det på ett bra och neutralt sätt, där både vi som är för och de som är mot en legalisering av sexköp får göra sin röst hörd. Faktiskt är Rosinha med på ett hörn också.

När jag som frivillig sexsäljare läser artikeln och vad den sk expertisen säger, så tappar jag nästan hoppet. Hoppet om att någonsin bli tagen på allvar. Att någonsin bli trodd. Varför görs det här till något så problematiskt och något så stort och dramatiskt? Jag skrev i kommentar till artikeln att paletten består inte bara av en enda färg. Men ta mig sjutton om inte varenda motståndare är färgblind!!

                                              


Av Greta - 7 juni 2011 17:52

 2007-01-08

    Ja, det tog ju inte så lång tid innan jag återkom hit.  

Okej, vad stör mitt sinne nu då? Jo, denna odistanserade sexdebatt. Nu är det inte någon nyskriven artikel i media, som jag åsyftar. Precis som jag, så bloggar ju olika individer om olika saker. Och precis som jag, så antar jag att man har rätt att skriva i stort sett vad man vill på sin egen blogg, så länge det inte handlar om personförföljande eller skadar någon eller några. Man har även rätt att citera annan bloggare och delge sin egen åsikt i aktuellt ämne.


Via Blogge Bloggelitos blogg kom jag i kontakt med denna bloggare Annica Tiger. Kontakt är väl fel benämning, men jag länkade mig vidare till hennes blogg idag och läste hennes inlägg om sexköp och prostitution. Det framgår inte riktigt i hennes inlägg, vart hon hämtat sin information, som tex detta:

"För dem som inte njuter av att suga av kukar som luktar av gammal smegma eller bli påsatta av män som behandlar dem illa, gör saker med deras kroppar som de inte skulle göra frivilligt om de inte var tvungna - det när min åsikt om att prostitution aldrig kan eller inte bör bli betraktat som ett yrke."

Jag skulle inte störa mig riktigt lika mycket ifall hon skrivit...som jag tror..inte njuter osv. Nu är det ett påstående, vilket åtminstone jag tolkar som att hon besitter kunskap om det  hon skriver om. Är det här hennes egen erfarenhet? Är det här sådana kunder hon själv träffar? Jag är medvetet ironisk och det här är petitesser kan tyckas. Men för mig som frivillig glädjeflicka är det ta mig sjutton inga petitesser. Jag håller med om att prostitution inte bör betraktas som ett yrke. Det framgår också i många utav mina inlägg här och annorstädes. Om syftet är att åskådliggöra sin åsikt vad gäller prostitutionens form av utförande (yrke eller hobby) så är ovanstående uttalande inte relevant i det sammanhanget.


Ärligt talat vet jag inte vad hennes syfte är och det är det jag menar med odistanserat. Kanske är det att provocera oss sexsäljare och våra kunder. Kanske är det ett sätt att få utlopp för sin egen bitterhet. Kanske är det här något som hon VILL ska vara verkligheten, för att innerst inne vet hon inte själv på vilket ben hon står. Kanske är det bara ett sätt att få uppmärksamhet.

Jag vet som sagt inte och kanske vet hon det inte riktigt själv. I vilket fall, så tycker jag att det här är ett diskreminerande uttalande. Hon sätter här sexköparna i ett fack, som inte existerar i min verklighet och utifrån min erfarenhet. Flera av mina sexsäljande kolleger skulle hålla med mig..det vet jag. Jag har i ett tidigare inlägg belyst lite hur min kundkrets ser ut.  Jag poängterar...MIN.

Jag tror ingen sexsäljare bedriver sin verksamhet på samma sätt. Vi kan ha samma ideologi, men utföra det på olika sätt och därmed träffa olika sorters kunder. Dom här kunderna som Tiger åsyftar finns säkert, men faktiskt tror jag att de är ganska sällsynta. Jag vet inte, men det vore ju konstigt om jag inte någon gång under de år som jag hållit på med detta, då skulle träffat på åtminstone en av dem och det har jag inte gjort.

Nu tycker jag själv ibland, att det låter nästan överdrivet positivt, det jag skriver. Men tyvärr..så är min verklighet. Visst dimper det ner mail med jämna mellanrum, där jag kan utläsa en lite udda eller skev syn på mig som kvinna och på mig som sexsäljare. Jag fick ett sådant senast idag, men om hans kuk luktade gammal smegma vill jag vara osagt, det framgick inte av mailet. Om jag säger att uppskattningsvis är ett mail av trettio, ett sådant där jag kan skönja tendens till skev kvinnosyn, så är det nästan ändå i överkant. Lägger man då till i beaktande att vissa tror att de ska ha den jargongen i kontakten med en prostituerad, så går en tredjedel av dessa bort direkt, för i den fortsatta mailväxlingen uppenbaras en helt annan person.


Nu har jag förstått genom alla dessa motståndskvinnor ( ja nästan alla motståndare är kvinnor, lustigt va..) att om jag som säljare av sex pratar väl om mina kunder, så gör jag det enbart för att behålla min position. För i verkligheten så hatar jag dem och äcklas av dem. Alla vet att det är så. Det jag säger är det ingen som tar på allvar. Jag ljuger. Vem tar en "hora" på allvar?


Jo, mina kunder och några få "vanliga" från samhället, tar mig på allvar och till och med respekterar mig. Förvånar det er? Tror ni mig?

Faktum är att de män, alltså kunder, som jag träffar är alla samtliga rena, hela, trevliga, sociala, allmänbildade, hänsynsfulla, ömma,artiga, belevade. Vissa är blyga, vissa osäkra men  helt ärligt, så hittar jag något alldeles speciellt i varenda en som träffar mig. Därför är inte ett uttalande som det Tiger gör någon petitess för mig. Det gör mig faktiskt himla ledsen, för jag vet ju, till skillnad (tror jag) från henne hur det faktiska förhållandet är. Jag förnekar inte att det finns personer...män, kvinnor, sexkunder, som inte faller mig i smaken eller inte passar i mitt sällskap. Men dessa är så få, att de inte kan stå som typiska exempel på hur en normal sexkund är.


Jag förstår inte varför det nu plötsligt ska handla om sexkunders perversa lidelse. Är argumenten slut vad gäller att finna på orsaker att nedvärdera oss som säljer sex? Är det därför fokus flyttats över till kunderna? För dom kan ju inte som vi bestrida de felaktiga påståendena, därför att dom redan från start är kriminella brottslingar. Dom har ännu mindre talan än vad vi sexsäljare har.


Vi föds alla med den sexuella driften. På vår väg genom livet så utvecklas den på olika sätt. Varför är det ena fulare än det andra? Varför anses det fortfarande finare att stå emot sina känslor, än att ge sig hän och bejaka sin drift? Varför är det fult att göra det med en pengatransaktion?




Av Greta - 7 juni 2011 17:42

2006-12-14

 Ja, visserligen är ju snart Lucia dagen slut, men jag hoppas bilden får vara kvar.

Replikartikeln, som jag skickade in till lokaltidningen lyser med sin frånvaro. Något annat var väl inte heller att vänta. De hade ju redan haft två artiklar införda...en med och en mot prostitution och antagligen skrivna av respekterade medborgare. Lite ironi, men jag tycker det borde vara intressant att ta in även mina åsikter, skrivna utifrån min verklighet, som det hela ju handlar om.

Däremot, har jag fått frågorna till socialstyrelsens kartläggning. 27 stycken räknade jag dom till. Nu kan jag inte svara på alla, då jag inte har erfarenhet av allt det frågas om. Tänkte ta mig tid i jul och gå igenom dom ordentligt. Nu är man lite luttrad, så jag gör mig ingen förhoppning om slutresultatet av den här utredningen. Men det är ialla fall en chans att få göra sin röst hörd. Om den sedan lyssnas på och tas med i sammanställningen, det kan man aldrig veta.


 Som jag skrivit tidigare, man kan vara av en annan åsikt än mig, men man bör respektera allas åsikter.

Som jag också flera gånger nämnt, så har mitt syfte med den här bloggen varit att visa, att det finns en annan sida utav prostitution, som nästintill aldrig berättas om i media. Om och när det tas upp i tidningar och nyheter, så handlar det om tvång och utnyttjande, för det mesta. Senast i dag kan vi läsa om hur sexköp bedrevs i en lägenhet i samma hus som polisen huserar i. Polisen visste, men kunde inte sabotera utredningen. Om det som står i tidningen är sant (sånt vet man aldrig) så lät alltså polisen en tjej bli utnyttjad mot sin vilja, med deras vetskap?? Om det nu är eller var så, berodde det antagligen på att de väntade in bevis....som väl då måste vara kunderna. Tala om för mig, vad nuvarande sexlag gör för nytta i det här fallet? Är den till för att hjälpa utsatta kvinnor eller för att straffa kåta män?


Som avslutning vill jag bara förbereda er på, att jag kommer att sluta skriva i den här bloggen vid årskiftet. Jag tycker jag har fått sagt det jag har velat ha sagt. Det viktiga är att få fram till allmänheten att prostitution inte enbart handlar om  människohandel, tvång och utnyttjande. Jag har velat visa min erfarenhet som då är helt motsatt. Flera andra sexsäljare, med ungefär samma erfarenhet som jag bloggar också. Jag är övertygad om att våra bloggar behövs. Men min förhoppning är att nya ska tillkomma, med nytt sätt att skriva, med nya och andra erfarenheter.


Av Greta - 7 juni 2011 17:31

2006-12-02  

Det är väl egentligen lite idiotiskt att sätta sig och skriva blogg nu. Klockan är 00.20 natten till fredag. Men då jag inte kommer att få så mycket tid över i helgen, till att sitta vid datorn, så kör jag, så får vi se hur länge jag orkar.

Debatten om sexköpens vara eller inte vara, fortsätter i media. Ni som är intresserade av vad som förkommit hit till dags, kan kika in till konsultens blogg. Hon har gjort en lista på artiklar, radio och tv program som behandlat sexköpslagen på något sätt. Den har underlättat lite för mig iallafall, att hålla mig ajour med vad som händer. Men jag måste tillstå, att jag faktiskt inte haft varken tid eller ork, att sätta mig in i allt

Jag förstår om den här debatten inte intresserar allmänheten lika mycket som tex A-kasse debatten gjorde. Den engagerar nog mest de som den berör och de som på något sätt vill visa sin makt och jag vet bäst attityd. Alltså vi som säljer och köper sexuella tjänster och de som vet att vi behöver hjälp/straff, då vi inte själva förstår vårt eget bästa.

Just dessa fördomar hos framförallt kvinnor, kan få mig att tappa intresset. Jag tappar intresset och även tron på ett humanistiskt samhälle, vilket är, om man läser på Moderaternas hemsida, ett av deras mål. Det är helt okej att ha en annan syn än mig på att ta betalt för en sexuell tjänst. Det vore inte kul om alla tyckte precis lika. Men det är en sak att vara av en annan åsikt och en annan att hela tiden få höra att min åsikt är fel. Detta fastän jag vet mer om mig och vad jag gör, än den person som påpekar att det är fel.

En av dessa som tror sig veta bäst, är den moderata riksdagskvinnan Hillevi Engström. Hon var nu i veckan med i radions P1 Studio ett och diskuterade prostitution tillsammans med Petra Östergren och en jurist vid BRÅ (brottsförbyggande rådet). I samma program intervjuades också en frivillig eskort, som gjorde ypperligt bra ifrån sig. Men trots vad eskorten sa, så var det enligt Hillevi lögn, för det finns inga lyckliga horor. Det vet hon!!!! Hon vet också att inga män köper sex utan att utnyttja den stackars kvinnan, så hårdare straff behövs!!! Hon vet också, att den förtjänst som kvinnan tillhandahåller, har hon inte rätt till. Även om hon skulle vilja betala skatt och göra rätt för sig, så är det tvärtom så, att hon inte heller har rätt till det som hon ev skulle inhandla för förjänsten. Det är bara staten som har rätt till det. Klart man blir less och tappar intresset. Jag vet inte ens om jag kan kalla det för debatt. Jag ser det mer som en föreläsning eller tillrättavisande.


Även en man Lars Westerberg, gav idag torsdag 23/11 sin syn på sexköpslagen och prostitution, läser jag på konsultens blogg. Jag lyssnade mest för att få höra vad en man kan ha för åsikt i frågan och jag blev positivt överraskad. Lyssna gärna. 

En annan positiv artikel skriven av någon kvinna vid namn Ingrid Bosseldal, är publicerad i GP, i vilken hon recenserar Petras bok.

Ja mer än så här orkar inte jag med, så här på ett bräde. Men då jag blev lite nyfiken på en kvinna, som Hillevi, så gick jag in på Moderaternas hemsida, för att ev hitta lite mer om henne. Jag fann adressen till hennes hemsida, men tyvärr var den tydligen nedlagd. Den fungerade i vilket fall inte. Men läser man Moderaternas mål, så blir jag lite halvt konfunderad.

Moderaterna respekterar och uppmuntrar till fria val av levnadssätt. Vårt mål är enkelt – oavsett bakgrund, religion, social status, kön, sexuell läggning eller etniskt ursprung ska alla ha samma rätt att välja sitt eget liv, förutsatt att det inte kränk-er andras frihet eller bryter mot lagen.

Det är bara att hoppas att lagen om sexköp ändras, så att de lever upp till sitt mål om "rätt att välja sitt eget liv". Visst blir åtminstone jag lite skrämd, när jag hör om hårdare straff mm, men jag välkomnar en utvärdering. Jag är då mer rädd att utvärderingen görs på ett sätt, där personers fördomar ligger till grund. Ska det vara en utvärdering, ska det vara med iakktagande av alla aspekter och där alla berörda får ha ett ord med och där alla behandlas med samma respekt.

Nu visar min klocka på snart 02.00 och jag måste sova lite, så jag orkar med att bli utnyttjad imorgon. Och ska det vara på somliga moderatkvinnors sätt att se, så bör jag helst bli utnyttjad i dubbel bemärkelse...alltså utan att få något för det. Jag avslutar med ytterligare en mening från Moderaternas hemsida.

I ett fritt och öppet samhälle är möjligheterna som störst att vara den man är och leva med och älska vem man vill. Människans val och personliga frihet måste alltid respekteras.

Jag hoppas de står för det de säger, men det går ju alltid att hitta undantag från regeln. GodNatt

Av Greta - 7 juni 2011 17:20

2006-10-28 T 01:58:35

Hej igen, ni som kikar in och läser mina rader då och då.   Fredagskväll och just nu är jag nog så långt ifrån en sexig glädjeflicka man kan komma *ler*.  Sitter uppkrupen i soffan, invirad i en fleece pläd och skriver på min bärbara, som jag har, just bara till att skriva på.

 

 Vet inte om det är höstens intrång, som gör att jag känner mig tröttare än vanligt. Eller om det är sena nätter, för mycket jobb eller helt enkelt brist på sex. Riktigt sex alltså. Det är ju inget som jag så att säga tillhandahåller dagligen. Så min tanke i förra inlägget, att jag ibland inte riktigt ser mig som en prostituerad, är inte helt taget ur luften. Men jag ska inte försköna min person. Visst är jag, det folk benämner prostituerad. Men min prostitution innebär att skänka välbefinnande till mina medmänniskor.  Jag har inte berättat vad jag normalt arbetar med och tänker inte heller göra det, men skillnaden i mina ögon är inte så väldigt stor. Både mitt jobb och min hobby går ut på att få människor att må bra Det jag däremot har berättat är, att jag de senaste åren inte ger riktigt hela mig, annat än när jag själv ger mig iväg på mina avkopplande små resor, för att få det jag inte får här hemma. Eller när jag träffar någon redan känd person på hotell, vilket inte händer sådär jätteofta.

 

I den gångna veckan har jag äntligen fått lite mer tid till hobbyverksamheten. Jag trivs ypperligt med mitt vanliga arbete, som ger mig bekräftelse på kunskap och resultat. Men jag behöver även få bekräftelse på min person och en annan form av resultatrespons, vilket jag får genom min hobbyverksamhet. Bara i den här veckan ha jag haft flera som rest mer än tio mil, enkom för att träffa mig. Jag skriver inte det för att skryta, utan för att du,,som av någon anledning valt, att se på det jag gör som något fult, kanske kan börja fundera. Det kunde lika gärna varit en man från min stad som reste över tio mil till en annan stad, för att där få vad han vill ha.

 

Jag återkommer gång på gång, till det här med att se saker från olika vinklar och på olika sätt. Vi är alla olika, har olika syn på saker, olika förväntningar och vi agerar olika. Jag tror de flesta av oss, hellre åker några mil extra för att få just det vi vill ha och som passar just oss. För att det som faller mig i smaken, kanske ratas av dig. Inom den frivilliga prostitutionen är det precis samma sak. Det är så långt från medias och politikers synsätt som det bara kan vara. Ännu har ingen man sökt upp mig, för att utnyttja mig. Utan de kommer till mig för att erhålla en stund av njutning. Jag agerar på mitt sätt, mina kolleger på sina sätt. Kunderna väljer utifrån sina behov och önskemål. Men alla har vi samma mål….att må bra, eller att få någon annan att må bra. Det finns inget fult i det.

Men avarter finns, här som överallt annars. Jag läste i ett forum nu i veckan, någon som efterfrågade ”en hora att förnedra”. Jag önskar förstås att det endast var provokation, men det finns faktiskt män, som höjer sig själva, genom att förnedra. Vad vore väl bättre att förnedra och göra vad man vill med..än en hora?  Så även hos sexköpare finns en skev bild, både av oss som sexsäljare och av det sexuella.  Det här ska då inte förväxlas med det frivilliga förnedrandet, där båda parterna spelar ett spel och båda är med på noterna.

 

Men ovanstående är väsenskilt mot det jag sysslar med. Jag skulle gissa, att det finns en hel del kvinnor i vårt avlånga land, som är lite avundsjuka på oss frivilliga glädjeflickor, men som naturligtvis har svårt att erkänna det, ens för sig själva. Då syftar jag inte på det ekonomiska, utan på njutningen och mötena med så många olika trevliga män. Tänk er, att som jag i veckan, få starta dagen med en stilla foxtrott. Bara sakta följa med i musiken, i ett rum som är  upplyst endast av levande ljus. Sakta, sakta och undan för undan faller kläderna till golvet, så att det slutligen bara är stilla rörelser hud mot hud. Det här var lite annorlunda, men inget möte är det andra likt och ingen man är den andre lik. Jag delar med mig lika mycket till alla, om än inte med hela min kropp, så med hela mitt hjärta och hela min själ.  Det spelar ingen roll om det gäller njutning av sexuell karaktär, eller om jag skulle sitta i kassan på Ica. Det hela handlar om att få in lite glädje i vardagen, för både mig och andra.

 

För att återkomma till det jag nämnde inledningsvis…brist på sex.., så lider även jag stundtals brist på det. Nu har en längre tid mitt vanliga arbete upptaget min mesta tid, men när jag nu den här veckan som gått ,fått mer tid över till min hobby, märker jag hur jag blir kåtare och kåtare för varje dag, trots hjälp av massagedusch och trots hjälp av välvilliga kunder. Som tur är har jag en resa inplanerad om några dagar, som jag verkligen ser fram emot och längtar efter.  Jag längtar efter riktigt sex. Längtar efter att både få ta och ge. Längtar efter att verkligen få vara en…glädjeflicka.

Av Greta - 7 juni 2011 16:56

2006-09-10 T 00:05:25

Ja, nu är jag ute och smyger i buskarna igen. Fast egentligen så smyger jag ju inte så mycket. Lördagkväll...och man kan undra varför jag sitter här och knappar. Borde jag inte ta tillfället i akt och vara ute och hora? Nää, ni som tycker det, har inte förstått varken min blogg eller mig som person. Jag har ju ett liv, som alla andra och nu fick jag plötsligt vara ensam och jag fick tid att sätta mig här och jag har ju lovat skriva en resume om min lilla tripp.Som jag skrivit tidigare, så tar jag ibland en liten minisemester, från jobb och vardag. Vad är väl bättre än att under dessa små resor, även träffa några män som ger mig den sexuella biten? Visst...jag ger också dom  den sexuella biten. Ja, men då kan det väl inte vara annat än perfekt? Nää, för mig är det kanon, men flera av er som läser, är säkerligen av annan åsikt. Fast jag hoppas inte att ni är det. Här kommer en kort resume.


Stänger dörren om min lägenhet, om datorn, om telefon och om krav och måsten. Sätter mig på en buss. Är trött. Min resemobil är påslagen, men utan ringsignal. Svarar på några sms. Lutar mig sedan tillbaka och slumrar till. När ca 1/3del av resan återstår, kollar jag mobilen, äter ett päron, läser lite.

När jag stigit av vid min destination, inhandlar jag mineralvatten, en baugette, tidning och frukt. Efter ca20 min promenad checkar jag in på hotellet. Jag har en timma på mig, innan mitt inbokade besök kommer. Klär av mig ( gillar att gå naken ibland) plockar upp det inhandlade, tar fram ljus och rökelse, svarar på sms och samtal. Tar en lång dusch, sätter på stay ups, kort klänning och högklackade skor. Besöket har jag träffat tidigare och jag ser fram emot en upprepning. Vi njuter, med betoning på njuter av varandra. Men underbart är kort, som det heter.


Det senare kvällsbesöket hade lämnat återbud och jag lät det vara så. Kände att jag behövde koppla av och hitta mig själv, efter en hektisk period. Så med njutningen och tillfredsställelsen fortfarande i kroppen,  tvätter jag bort smink, tar fram min baugette, lägger mig i sängen och zappar mellan tv kanalerna. Somnar, vaknar efter några timmar. Stänger av tv, borstar tänder och lägger mig och läser en bra bok. När ögonen gång på gång åker igen, släcker jag och sover gott till halv 8. Ligger kvar i sängvärmen nästan en timma och funderar och halvslumrar.

Äter en god och lång frukost. Pratar med reception om vissa saker. Tillbaka på rummet, tänder jag rökelse och ljus. Tar en kort meditation. Svarar på sms och ställer mig sedan i duschen. Väntar på ett nytt spännande möte. Det här blev ingen besvikelse. Dagen börjar bra.


 Mitt nästa inbokade möte, fick förhinder. Tar det som ett tecken, att det är viktigare att tänka på mig själv just nu. Efter lite samtal och sms, går jag ut i solen.

Tar en ganska lång promenad, äter lite, köper en glass, njuter av vädret, strosar i affärer, köper med mig en sallad och mer mineralvatten. Tillbaka på hotellet, lägger jag mig och läser kvällsblaskan jag också köpte. Somnar. Vaknar efter en timma. Svarar på sms. Tar återigen en dusch och tänder ljus. En kort avslappning innan nästa nya möte knackar på.

Här får jag användning av min massagekräm och olja. Jag ljuger inte, när jag påstår att det är en njutning, att lugnt och stilla få smeka en mansrygg. Hormonerna börjar dansa inom mig. Att känna njutningen från mannen och känna huden under mina händer och därtill både se och känna en rakad pung. Ja, vad ska man göra? Det behövs ingen kärlek, inget gemensamt, mer än njutningen. Lugnet och småpratet efteråt är skönt och mysigt. Tro mig, jag mår alldeles utmärkt. Kroppen är behagligt avslappnad och jag är fullständigt tillfreds med mig själv och omvärlden.


Avslutar kvällen med en liten flaska rött, halvliggandes i sängen, tittandes på Reinfeld och Persson. Persson är för mig en gris. Reinfelt var som talare kanon, men jag har en känsla av att han är farlig. Luska lite, ni som vill, vad hans åsikter var innan han blev partiledare. Då kanske rösten på honom inte är så självklar. I vilket fall en bra duell, oavsett vad min inställning är. Fortsätter kvällen med funderingar, skriverier och läsning.


Börjar nästa dag med att tvätta håret. Intar samma goda frukost som dagen innan. Sedan gör en man som jag tidigare träffat, mig äran med ett nytt besök. Lika skönt och lika trevligt. Lämnar hotellet strax före tolv. Till skillnad från andra gånger, har jag idag ännu ett möte av mer privat karaktär, men ändå i samma anda. Så det blir några timmar av intressant och fängslande samvaro, över fika och några öl, innan jag åter sitter på bussen, nu på väg hem. Jag är fylld av ny energi och kraft.

Av Greta - 7 juni 2011 16:52

 2006-08-26 T 02:12

Fredagen övergått i natt. Det är lugnt och stilla i huset. Känner mig harmonisk, lyssnar på Björn Afzelius och faccineras av många av hans texter. Ännu en stund har jag tid till mig själv och mina tankar. Det finns ju så himla mycket man kan skriva om när det gäller prostitution.

Det är en hel del, som frågat mig, om jag inte träffar på många otrevliga personer. Att sälja sex innebär ju en viss utsatthet. Läser man på olika forum, om andras eskorters och glädjeflickors erfarenheter, så inser man det. Jag vet inte om det bara är slumpen, som avgör varför vissa är mer utsatta än andra. Själv har jag aldrig någonsin blivit vare sig hotad, illa behandlad eller blåst på pengar. Lite tror jag nog beror på min framtoning i annonser och marknadsföring och på att jag bara bokar via mail med några veckors framförhållning. Därtill att jag nästan aldrig träffar okända på hotell eller hemma hos dem. Jag skriver nästan, för jag har gjort undantag. Undantag som jag aldrig har ångrat. Kanske kan anledningen även vara, att jag litar till min intuition vid mailkontakterna. Vad det än beror på, så är jag förstås tacksam.

Men jag kan inte slå mig för bröstet och tro att det händer inte mig. För det vet man inte. Jag har läst om tjejer, vars kunder spottat dom i ansiktet och kallat dom för hora. Då börjar man fundera.

Den mannen som gör något sådant, måste antingen må enormt dåligt eller vara uppväxt med en sådan kvinnosyn. Jaha...invandrare...tänker då många. Visst, en del invandrare har den kvinnosynen och för dom är det okej. Själv undviker jag de män, som jag misstänker ser ner på kvinnan. Men ännu värre, tycker jag, är när det är svenska män, som tror att de kan behandla en kvinna som säljer sex hur som helst. Det finns ganska gott om sådana, tro mig. Jag träffar dom inte, för de kommer inte till mig. De söker sig oftare till kvinnor som ofrivilligt  frivilligt säljer sex. De kvinnor, som av olika anledningar måste få in pengar och som även fördömer sig själva.

De här männen har som alla andra, eller de flesta, en sexdrift som de måste få utlopp för. Men av någon orsak som varken de eller vi vet, så anser de sig ha rätt att behandla en prostituerad som en hund. Dagen efter kan de i fikarummet, på jobbet högt och tydligt deklamera vad illa de tycker om prostitution. De här männen finns,som sagt och en del eskorter råkar tyvärr ut för dom, vilket innebär att de får ännu sämre självbild och egenvärde. Männen i sin tur, skulle egentligen behöva hjälp. Men vem kan hjälpa någon, som inte vet att den behöver hjälp?

Den prostituerade då? Självklart behöver hon någon att prata med. Men hur många har det? Här fyller vissa forum på nätet en viss funktion. Man får stöd av både andra som säljer sex och av de som köper sex. Man inser att man inte är ensam och att inte skuldbelägga sig själv.

 

Andra risker för en prostituerad kan vara att bli blåst på pengarna, att råka ut för falskbokare och att stöta sig med en kund, som sedan sprider falska rykten för att skada eskorten.

Som jag påpekat i många av mina inlägg, är vi eskorter lika olika som de som köper våra tjänster. Falsbokare tror jag vi alla råkat ut för. Efter vad jag förstått, genom att läsa på forum och andras bloggar, har en del eskorter någon form av lista på de kunder de vill undvika. En lista som de vid behov kan dela med sig av till andra eskorter. Jag vet inte...beroende på hur man bedriver sin hobbyverksamhet, så kanske det är bra.

Själv anser jag inte att jag behöver det. Naturligtvis råkar även jag ut för falskbokare (tack o lov inte ofta), men det är lättare att minnas en mailadress än ett mobilnummer.

Ibland är dessa falskbokare bara osäkra och modet sviker i sista stund. Men visst infinner sig en viss irritation, då jag vet att andra skulle bli glada över den tiden. Faktiskt har det hänt ett flertal gånger, att de hört av sig igen och genom några mailvändor får de boka ny tid. De får en andra chans och det är okej att lämna återbud och det är okej att bara komma och säga hej och sedan gå om man vill. Men ännu har ingen kommit och sedan gått direkt.

 

När jag läser igenom vad jag skrivit, låter det som jag framhåller mig själv. Det gör jag nog också, men jag anser att de som väljer att köpa sex är vanliga människor som du och jag. med samma ångest för det okända, samma skuldkänslor, samma pådyvlade fördomar och samma rädsla för upptäckt. På samma sätt, som jag vill bli respekterad måste också vi respektera de som vill komma och åtnjuta våra tjänster.

När det handlar om att bli hotad, kränkt och kanske misshandlad av en kund, då ska vi inte låta våra egna ev skuldkänslor/skamkänslor hindra oss från att anmäla. Tyvärr, tror jag, att en del prostituerade tar på sig skulden själva. De anser sig inte vara mer värda.

Här måste jag bara flika in ett varför. Varför tror de det?

Ja, vad tror ni som orkat läsa ända hit? Är det för att deras föräldrar alltid sagt att de inget är värda? Är det för att de själva är av den åsikten, att säljer de sex så får de skylla sig själva? Är det för att omgivningen och samhället i stort, sänder ut de signalerna-att säljer man sex är man inget värd?

 

Hur ofta läser ni om att en prostituerad anmält en kund? Tror ni att det är sällan förekommande?

Däremot och tänk efter nu. Hur ofta läser ni en artikel där det slås upp på stora löpsedlar att den och den kvinnan säljer/sålde sex? Hur stor del har media i synen på prostitution?

Ta er en tankeställare. Jag har just nu mycket som pockar på och vill ut. Men det här blev som vanligt långt. Så jag återkommer med min syn på medias inställning när tiden är med mig.

Ovido - Quiz & Flashcards