GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

FIKTIV HISTORIA NR 8

Av Greta - 25 januari 2013 12:26

 


Då kommer en ny fiktiv...alltså påhittad...historia, om varianterna inom begreppet prostituion. Historier som skulle kunna vara sanna. Just denna idag är faktiskt mer sann än påhittad, men de andra är komna ur min fantasi.


NR. 8


Hon får tårar i ögonen när hon läser mailet. Så fint skrivet men så fel. Så här skulle det ju inte bli. Fast man kan aldrig vara helt säker. Man rår inte över sina känslor. Hon reser sig. Tar fram ett glas och fyller det med det sista från bag in boxen. Det här var den tredje av hennes fem älskare som ville ha henne för sig själv.

Hon hade alltid varit noga innan första mötet, att göra klart för personen att hon föredrog att ha flera män på gång samtidigt. Alla hade tyckt att det passade dem jättebra Men det var då, i början. Hon ville ju inte såra någon. Det dåliga samvetet tränger sig på. Hon känner sig ledsen. Hon känner sig som en skurk.

Hon tänder några ljus, sätter på en skiva, tar med glaset och slår sig ned i soffan. Hur sjutton ska jag göra, tänker hon, medan hon gör det bekvämt för sig. Jag är ju fri nu och jag vill leva. Jag vill träffa folk, jag vill pröva allt jag fantiserat om. Jag vill inte fastna i ett stadigt förhållande på länge, länge.

Allt medan timmarna går och natten lider mot morgon, funderar hon fram och tillbaka. Tankarna snuddar vid att ta betalt för att älska. Det skulle lösa även hennes ekonomiska bekymmer, nu när hon studerar. Men hon tränger tillbaka dessa tankar. Hon är inte sådan och vem skulle vilja betala henne, en snart femtioårig flerbarnsmamma? Hon släcker ljusen, diskar upp glaset och går och lägger sig.

Dagarna går och tanken på betalda älskare släpper henne inte. Hon pratar om saken med en nära vän som tycker det är helt okej. Hon pratar med barnens far som tycker att hon ska göra det som känns bäst. Så, en kväll gör hon slag i saken. Man måste våga, för att kunna vinna, tänker hon och sätter in en annons på nätet. En annons formulerad utifrån hennes personlighet.

På morgonen när hon öppnar mailboxen får hon en chock. Den är överfull med svar från annonsen.

Idag flera år senare är hon glad att hon vågade. Från de första osäkra stegen, är hon nu en fullfjädrad glädjeflicka. Hennes självbild har stärkts, hon har kunnat förverkliga flera drömmar tack vare gåvorna hon fått. Hon har fått mer fritid och ett mindre stressigt liv. Hon har träffat många intressanta personer och hon har haft både otroligt bra sex och mindre bra sex. Allt detta, utan att behöva såra en endaste människa. Kanhända vet ni vem hon är.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Skapa flashcards