GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

FIKTIV HISTORIA NR.4

Av Greta - 22 februari 2013 19:21

 

Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.


NR.4


Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon känner sig oförstådd, hon känner sig obekräftad. Känslor som hon burit med sig hela livet egentligen. Utnyttjad. Oälskad. Inte ens hennes egen mamma visade att hon älskade henne. Det är bra, är det närmaste ett beröm hon fått av sin mor.

Så som hon försökte utav hela sin själ, att visa hur duktig hon var. Hur hon försökte och ansträngde sig för att göra sin mamma till viljes. Det är bra, var det enda hennes mamma sa. Ingen kram. Ingen klapp på kinden. Bara... det är bra... och så nya uppgifter.

Viola tänker på sin pappa. Hon minns honom som en bullrig, glad och spontan nallebjörn. Tillsammans med honom kände hon sig trygg. Så många gånger som hon i minnet blickat tillbaka för att hoppas kunna förstå och hoppats finna en lösning. Hon minns hur hon sommaren innan hon skulle börja första klass, kom hem och fann sin mor gråtandes på golvet. Hur hennes småsyskon två och fyra år gamla tysta och förskrämda stod bredvid.

Än idag förstår hon inte, hur någon kan lämna ett dödsbesked per telefon. Hennes pappa hade blivit klämd till döds på sitt arbete i en olycka. Efter den här dagen var hennes mamma som förbytt. Viola fick ta ansvar för småsyskonen fast hon själv bara var sju år. Hennes mamma lämnade dem på morgonen på dagis och Viola fick ta med dem hem när hon slutat skolan. Hon fick sedan passa dem tills mamman kom hem från sitt jobb. Det är bra, sa hennes mamma.


Viola ruskar på sig för att bli kvitt obehaget som minnet framkallar. Utnyttjad, hade socialkärringen sagt i telefon. Förstår du inte att du blir utnyttjad? Männen utnyttjar dig. Jävla idioter tänker hon. De förstår ingenting. Varför vill ingen förstå? Utnyttjad blev hon som barn. De män hon nu träffar ser henne i alla fall. De berömmer hennes hår, hennes kropp, hennes bröst. Hon är vacker, det vet hon, men hon hatar när de tar på henne. Hon hatar när de tränger in i henne. Ändå låter hon det ske.


Hon har sökt hjälp för att komma ifrån männen. Men ingen vill riktigt förstå. En gång besökte hon till och med en privat terapeut och betalade stora summor. Men även han lade ansvaret på henne. Det är bara att sluta, tyckte han. Hon kände mer skuld och skam efter besöket hos honom, än innan. Som en protest mot något, gick hon direkt efter till ett möte med en man. Sedan gick hon hem och duschade länge, länge.


Jag är bara 25 år, tänker Viola, medan hon reser sig och går runt i sin lägenhet. Jag har ingen utbildning, inget jobb. Men jag har ändå en jättefin lägenhet som jag stortrivs i. Jag har dyra, moderna möbler. En garderob fylld med det allra senaste i klädväg. Jag har råd att resa, råd att gå ut och roa mig, råd att hålla kroppen i trim. Jag har gott om ledig tid.

Utnyttjad, sa socialkärringen. Du blir utnyttjad. Ja, kanske det, säger Viola för sig själv och börjar fylla vatten i badkaret. Men om jag jobbade med något annat som jag hatade. Är jag inte utnyttjad då? Jobba åtta till fem varenda dag med något jag också mår dåligt av och bara få en femtedel av vad jag får nu. Det kallar jag att bli utnyttjad. Jag har inget val, det finns ingen hjälp. Ingen förstår.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 15 februari 2013 11:03


  Dagens påhittade novell skulle jag tro är en relativt vanlig nyans inom prostitutionen. Trevlig läsning och trevlig helg.   NR.5   Freddy stänger dörren till klassrummet. Tittar in i lärarrummet och säger hej till sina kolleger innan ha...

Ovido - Quiz & Flashcards