GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

FIKTIV HISTORIA NR.5

Av Greta - 15 februari 2013 11:03

 

Dagens påhittade novell skulle jag tro är en relativt vanlig nyans inom prostitutionen. Trevlig läsning och trevlig helg.


NR.5


Freddy stänger dörren till klassrummet. Tittar in i lärarrummet och säger hej till sina kolleger innan han sätter sig på cykeln och cyklar hem. Han känner sig glad och uppåt. Våren har kommit en bra bit på väg. Luften är klar och ljum. Det är tidig torsdagseftermiddag och han är nu ledig fram till tisdag nästa vecka.

Väl hemma går han igenom posten lite snabbt. Öppnar sedan en kall öl och går ut på balkongen. Här är det lä och riktigt varmt. Han slår sig ned i en av solstolarna och bara njuter. Njuter av lugnet, av ledigheten, värmen och ölen. Han dåsar till och drömmer om resan han och några kompisar ska göra i höst. Tre månader ska de vara borta. De ska resa runt till olika länder och bara softa och bara vara. Beblanda sig med urinvånarna och uppleva.

Han är glad att han i ett tidigt skede upptäckte olikheterna mellan honom och Mona. Just nu trivs han väldigt bra med att vara singel. Jag är ju bara 28 år, tänker han där han sitter i solen. Jag har hela livet framför mig och hinner nog med familjebiten vad det lider. Nu ska jag ta vara på friheten och passa på att uppleva mesta möjliga.

Det är sju månader sedan han förklarade för Mona, att han inte tyckte att de passade för varandra. De hade då varit tillsammans drygt ett år. Han kan fortfarande se framför sig hennes tårar då hon förstod att han menade allvar. Han kände sig usel och hade dåligt samvete en lång tid efteråt. 

Det var en av hans kompisar som en dag när han kände sig extra nere gav honom tipset. – Herregud, Freddy hade han sagt. Du kan inte leva i celibat, då mår du ännu sämre. Du springer ju lång väg så fort en tjej visar dig sitt intresse. Om du är så rädd för att kanske behöva såra någon igen, skaffa dig då en betaltjej.

Han förstod inte först. – Betaltjej? Menar du en prostituerad, en hora? Aldrig i livet. Då runkar jag hellre själv i min ensamhet än att träffa någon som haft hundratals före mig och som bara vill ha mina pengar och som skiter i min själ.

Du behöver ju inte välja just en sådan, hade kompisen sagt. Du avgör själv, det var bara ett tips. Men samma kväll satte han sig vid datorn och klickade runt på olika eskortsidor. Nu var det fem månader sedan hans första möte med en betaltjej ägde rum. Den tjejen blev han nästan kär i, men insåg det tokiga i situationen så valde därför en annan vid det nästa tillfället. I hans mobil fanns idag tre nummer till tre olika tjejer som han växlade emellan.

Han hade aldrig i sin fantasi kunnat föreställa sig att dessa tre otroligt trevliga allmänbildade och snygga tjejer sålde sex.


Nu ger jag upp, tänker Liv, där hon sitter med näsan över böckerna. Hon tittar ut genom fönstret, ser hur ungarna på gården leker och skrattar i solen. Jag måste ut i solen, säger hon för sig själv. Hon tar på sig en jacka och går ut. Bestämmer sig för att ta rundan förbi hästhagen och slingan genom skogen för att sedan komma ut vid affärscentrat.

Det är skärtorsdag och hon stöter på barn utklädda till påsk-kärringar. Redan efter några hundra meter tar hon av sig jackan och knyter den i midjan. Det är bara i början av april men solen värmer väldigt. Liv känner hur vårsolen får hennes hormoner att vakna till. Det är tre veckor sedan jag hade sex med en man, konstaterar hon för sig själv. Inte konstigt om det pirrar i kroppen.

Hon inser där hon går, att studierna upptaget hennes mesta tid de senaste veckorna. Men snart är det slut. Till sommaren är hon färdig socionom och jobb är redan klart på stadens socialkontor. Trots att hon egentligen vill jobba med annat, så vet hon, att nästan alla måste börja i den änden. Börja som socialsekreterare. Undan för undan kommer hon att nå sitt mål, det vet hon.

Tack och lov har hon inte behövt ta så höga studielån, fastän att hon bor i egen lägenhet. Hon har då och då träffat olika män som dels tillfredställt henne sexuellt och dels betalat för mötet. Ett koncept som passat henne ypperligt under den här tiden. Vilken tur, tänker hon när hon närmar sig affärscentrat, att jag gillar sex. Hur skulle jag ha gjort annars? Ett vanligt jobb hade tagit alldeles för mycket tid från studierna och hur skulle jag då fått sexuell tillfredsställelse? Att dra hem en massa one night stands, skulle nog inte ge så bra rykte och när skulle jag ha tid att gå ut och hitta dessa one night stands, då all tid skulle gå till jobb och studier?

Liv ler lite vid minnet av sitt senaste möte. Hon har en handfull män som regelbundet återkommer. Män som nästan är som vänner och som hon har väldigt trevligt ihop med. Då och då när tiden medger och lusten pockar på mer än vanligt så träffar hon även nya. Jag vore dum, tänker hon för sig själv, om jag inte tog betalt för något som jag gillar, när det finns män som vill betala för något de tycker om.

Stärkt av promenaden och fuktig i trosorna, låser hon upp dörren. Hon sparkar av sig skorna, tar fram sin ”sex”mobil och sätter på den. För guds skull, ring, tänker hon, medan hon låter det ena klädesplagget efter det andra lämna hennes kropp. Naken ställer hon sig framför spegeln och smeker sig själv. Då ringer mobilen.

Hej, det är Freddy.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards