GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

FIKTIV HISTORIA NR.3

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

  

Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg.


NR.3


Monika tittar på sin tioåriga son. – Vi har inte råd gubben. Dessutom vet jag inte om jag kan ta så mycket semester.

Snälla mamma. Vi kan väl.

Gud, tänker Monika. Så gärna hon hade velat åka till Legoland med sina två barn under sommaren. Men hon har knappt råd att köpa nya shorts till dem. Dotterns klassresa gjorde ett stort hål i plånboken, men inte kunde hon neka dottern att följa med sina klasskamrater.


Underhållet från deras pappa täcker deras matkonto under en månad och av hennes egen lön går nästan allt till hyran, telefon, busskort, el och andra nödvändiga utgifter. Hon har försökt länge nu att lägga undan till en dator, då skolan nästan tar för givet att alla barn har en dator hemma. Men hon får nästan alltid ta av dessa pengar i slutet av månaden.


Otaliga är de kvällar då hon gråtit i frustration över att inte kunna ge sina barn det de flesta andra barn har. Hon är i alla fall glad över att hon fick stanna på jobbet, trots varsel tidigare i våras. Fastän jobbet är slitigt många gånger, med oregelbundna arbetstider och låg lön, så trivs hon ganska bra som undersköterska.


Mamma, säg att vi kan.

Monika rufsar om sin son i håret. – Vi får se. Jag lovar inget. Spring ut och lek nu.


På kvällen när barnen somnat och hon ligger i sin säng räknar hon inte får för att somna. Hon räknar hur många män hon måste träffa för att ha råd med det och det och det. Det här är inget hon egentligen vill, men för barnens skull har hon fattat sitt beslut. Vem vet. Det kan gå åt helvete, men det kan också bli alldeles, alldeles underbart.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Av Greta - 15 februari 2013 11:03


  Dagens påhittade novell skulle jag tro är en relativt vanlig nyans inom prostitutionen. Trevlig läsning och trevlig helg.   NR.5   Freddy stänger dörren till klassrummet. Tittar in i lärarrummet och säger hej till sina kolleger innan ha...

Ovido - Quiz & Flashcards