GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Alla inlägg under juni 2011

Av Greta - 7 juni 2011 16:46

2006-08-03T02:21:37

Borde lägga mig och sova, men kände för att skriva lite här på bloggen, innan jag trycker på avstängningsknappen. Är nu tillbaka efter ca en veckas skön ledighet. Har hunnit med att jobba i två dagar, både med mitt vanliga jobb och med min hobbyverksamhet. Tiden däremellan har jag tillbringat här vid data skärmen. En veckas bortovaro märks verkligen i mailboxen, men idag svarade jag på sista mailet och uppdaterade även min hemsida.

 

På olika sätt, har dessa sista dagar fått mig att fundera på det här med respekt. Trots att jag säljer sex och är vad man kallar en prostituerad, så vill jag ändå bemötas respektfullt. Då och då dimper det ned mail med ord som...jag vill knulla dig hårt och länge  eller min dröm är att få tränga in med kuken i din röv. Även ord som hora kan förekomma. Lyckligtvis är det inte alls ofta och dessa mail klickar jag bara bort. Det är inte sådana kunder jag vill ha. Men jag kan ändå inte låta bli att känna en viss nyfikenhet. Hur är den här personen egentligen? Är det en man med störd kvinnosyn? Eller är det en man som bara får en kick av att våga skriva på det här sättet? En man som aldrig skulle våga ta steget fullt ut, men som bär på drömmar och fantasier. Eller är det en man som tror att det ska vara så, som tror att jag som prostituerad förväntar mig det?

 

I vilket fall är det någorlunda vuxna män och någonstans på vägen, har det här med respekt och vanligt hyfs och vett, gått dem helt förbi. För mig är det lika oacceptabelt med ett dylikt språk oavsett om det är riktat till mig som prostiturad eller till en chef eller annan person. Nota bene, att jag nu menar att orden är riktade till en okänd. Att i en kärleksakt med någon man tycker om (kan vara en sexköpare) få höra snuskiga och fula ord, kan var upphetsande ibland, om stämningen är den rätta.

 

Jag surfade också som hastigast igenom några av alla de otaliga sexforum, som finns på nätet. Någonstans måste man ju tala om att man finns. Där kunde jag hitta, dels inlägg från en person, vars respektlösa åsikt om oss sexsäljare, upprepades gång på gång, trots vänliga svar från en kvinnlig eskort. Herregud, ingen tvingar honom att dela hennes åsikt, men återigen, man måste kunna respektera en människa, fastän åsikterna är delade. Ibland är nivån på dessa forum extremt låg, enligt min smak.

 

Även de prostituerade är respektlösa, mot sig själva. Man kan läsa annonser, vars ordval får en att baxna. Jag vet inte, men jag tror, att det här handlar om att tjejerna (är oftast unga) tror att det ska vara så, att männen blir upphetsade och vill ha dem bums. Jag tycker det är lite tragiskt när någon tjej skriver..kom och knulla mig i min nyrakade fitta, jag är din och du får göra vad du vill med mig... Kanske är jag gammalmodig, men jag tycker faktiskt lite synd om dessa tjejer. Kanske, kanske lutar det åt ofrivilligt frivillig prostitution. Kanske kan det även vara så, att dessa tjejer ser sig själva som mindre värda, eftersom hela samhället är av den uppfattningen. Samhället respekterar ju inte de som vill sälja sexuella tjänster frivilligt. Det olyckliga i den här kråksången är, att en sådan annons drar till sig de män som ser ned på kvinnor som säljer sex. Här har de sin chans att utnyttja situationen och förstärker än mer tjejens dåliga självbild.

 

De andra sexköpande männen, som vill ha lite finess och proffesionalitet och som visar både respekt och hänsyn, väljer inte en kvinna som ser ned på sig själv.

 

Det finns så många olika varianter inom prostitutionen, som jag också nämnt i  tidigare inlägg, att det är omöjligt att bara dra alla över en kam, som politiker och feminister gör. Men en sak tror jag absolut på och det är, att om samhället såg på oss med respekt och tolererade att vi valt att sälja/köpa sexuella tjänster, så skulle både ordval och självbilden hos många vara annorlunda. Blir vi respekterade, så skulle fler våga stå för den de är och för vad de gör.
Av Greta - 7 juni 2011 16:41

2006-07-19T13:42:42

Visst.. det finns människor, som väljer att helt avhålla sig från sex, sk. asexuella och som inte mår dåligt av det. Hur stor procent av befolkningen som är asexuella, vet jag inte, antagligen inte alls så stor. Förmodligen avstår de bara från den sexuella handlingen, men får närhet och beröring och bekräftelse ändå och de gör det friviligt. Jag har lite svårt att förstå det där, att välja bort att inte känna lust.

Förväxla nu inte dessa, med de som av olika anledningar tappat lusten. Den andelen är nog istället ganska stor, liksom de som av någon anledning inte får utlopp för sin lust. Att inte få möjlighet till sexuell utlevelse kan leda till psykiska problem. Man känner sig inte attraktiv, blir deprimerad, isolerar sig och förlorar självrespekten. Jag sitter och försöker komma på något negativt med sex. Men det enda negativa jag just nu kommer på, är smittorisken. Men använder man förnuft ,förstånd och skydd, så är det inget skäl till att avstå.

Naturligtvis finns det negativa följder som kan häröra till det sexuella fenomenet.

       1.   Oönskad graviditet

       2.   Begär som kan leda till påtvingat sex..våldtäkt

       3.   Utnyttjande av annan person, för egen vinning    

       4.   Svårtyglad åtrå, som leder till otrohet.

I fallen 2 och 4, tror jag faktiskt att vi eskorter och glädjelickor, kan bidra till en minskning. Positiva effekter med sex på lika villkor är lättare att komma på.

   1. Lugn    

  2.Avslappnad   

  3.Trött  

  4.Inre tillfredställelse   

  5.Välbefinnande   

  6.Ökad  motståndskraft     

 7.Sänkt hjärtverksamhet och blodtryck   

 8.Stressreducerande   

 9.Ökad tillit till sig själv och andra.

Att ha sex ofta bidrar till att vissa både känner sig och ser yngre ut. Det menar skotska forskare som undersökt sexvanorna hos personer som ser unga ut för sin ålder.Forskarna tror att det är den ökade fettförbränningen som sexakten ger upphov till, som bidrar till , att ett ungdomligt utseende kan behållas längre upp i åldern. Dessutom frigörs endorfiner från hjärnan som har smärtstillande effekter och som minskar spänningar och olustkänslor.

Även spermans betydelse diskuteras och själv är jag övertygad om att genom att svälja sperma, så får jag i mig ämnen som främjar glädje, lust och åldersbekämpning. Man vet egentligen inte till fullo, vad sperma innehåller, men protiener, spermier, testosteron är några av delarna.  Visserligen utsätter jag mig för en smittorisk, genom att svälja sperma, men jag vill gärna tro gott om mina kunder. Jag tror inte att det klientel, som besöker mig, skulle undanhålla om de vet om att de bär på någon smitta.

Män som får utlösning relativt ofta,minskar benägenheten till prostatacancer, enl forkare.

Den amerikanska sexologen och pionjären, Beverly Whipple, har undersökt förhållandet med  G-punkten, bl.a dess samband med nedsatt smärta vid förlossningar, där stimulering av G-punkten verkar smärtlindrande under utdrivningsskiftet. Whipple har tidigare påvisat att när kvinnan stimulerar sin klitoris (onanerar) kan hon uthärda betydligt högre grad av olika former för fysisk smärta.
Det frigörs också en mängd ämnen under orgasmen. Oxytocin och endorfin till exempel, som sägs kunna lindra smärta och främja läkning. Dessutom anses de vara lugnande och leda till lyckokänslor.


Forskning om beröringens effekter och verkningsgrad pågår. Man vet idag att beröring/massage har ett stort terapeutiskt värde, är smärt-och stressreducerande, kroppsbekräftande och framkallar välbehag. Och inom skolmedicinen har man nu alltmer börjat acceptera beröringens positiva verkningar. Beröring  frisätter hormonet oxytocin som man vet sänker pulsen och blodtrycket och dämpar oro och ångest med mera.


Orgasmer ger också:



1. Minskade menssmärtor.

2. Bättre humör. Orgasmer ökar nivåer av det kvinnliga könshormonet östrogen, vilket i sin tur påverkar humöret. De framkallar också endorfiner, kroppens naturliga smärtbekämpare och
depressionslyftare.


3. Ökad närhet. hormon som framkallar känslor av intimitet ökar
fem gånger under orgasm.


4. Bättre sömn.


5. Mindre stress.



Enbart 20 minuters samlag som upplevs som skönt utlöser det lustfrämjande
hormonet dopamin, det i sin tur ger en avslappning som varar upp till två
timmar enligt en studie i Journal of the American Medical Association 1999.


Väldigt många idag, mår på något sätt dåligt och många äter lyckopiller eller antidepressiva tabletter. Speciellt antidepressiva påverkar sexlust och sexförmåga, vilket nästan ger en ond cirkel, då de fråntar personen ovanstående. Jag tror, att i många fall skulle personen må betydligt bättre om de skippade tabletterna och fick mer utav närhet, beröring och orgasmer.


Tyvärr inser ju inte alla betydelsen utav att ha ett aktivt sexliv och speciellt kvinnor har en benägenhet att förtränga sin drift och låter bli att bejaka lusten.
Rapporten Sex i Sverige från 1997 visar att var femte kvinna hade svårt att få orgasm. Detta var särskilt påtagligt hos de yngre kvinnorna vilket visar att det är en förmåga som måste läras in. Jag hoppas att det ändrats sig på 9 år, men kan lika gärna vara tvärtom, eftersom takten och kraven i samhället ökat. Man måste tillåta sig att ge sig själv tid. Tid att njuta, tid att ge sig hän i känslan, tid att bry sig om sig själv.


Själv tar jag nu en paus både från vanliga jobbet och hobbyverksamheten. Därmed är det inte alls säkert att jag tar paus från att njuta..av både sex och att bara vara och finnas till här och nu. Livet är härligt om vi bara tillåter oss att upptäcka det och lär oss tänka på ett positivt sätt.


Av Greta - 7 juni 2011 16:35

 2006-07-17T04:02:07 2006-07-17T04:02:07 En utav anledningarna till att jag började blogga om mitt liv som glädjeflicka och de olika teorier och åsikter som jag har, var bland annat den fördomsfullhet, som möter oss.  Det är inte bara politiker och sk. svenssons som är fördomsfulla, utan även ev sexkunder. På nätet finns en del forum, som är till för både mig som säljer sex, för de som köper sex och också för de som inte gör något av det. Ibland häpnar man över åsikter och frågor. Jag tänkte dela med mig av några av de frågor som debatteras då och då.

 
Priset: Otaliga inlägg handlar om våra priser. En del jämför Sverige med tex. Danmark eller Talinn. Några anser att ett högt pris betyder bra sex. För en del är det helt okej att betala flera tusen för en timma, medan andra då hellre åker över sundet. Jag anser  själv att vissa eskorter har fantasipriser, som ingen normal arbetare skulle klara att betala, utan att behöva lida resten av månaden. Samtidigt tror jag att låga priser kan antyda en viss desperation. Jag tycker att priset ska ligga på en sådan nivå, att de flesta ska kunna anamma det. Eftersom vi är ett antal som säljer sex och vi alla prissätter enligt vad som passar oss, så är det egentligen inte mycket att skriva om. Den som vill anlita oss, väljer efter egen kassa och behov.
 
Nåbarhet: Det är också ett ämne som är flitigt förekommande. Många klagar på att det är svårt att få tag på den de vill träffa. Även här jobbar vi på olika sätt. En del av oss använder bara telefon, andra bokar via mail. Jag vet inte alls hur svårt det egentligen är för våra kunder, men jag tror att många räknar med att vi alltid ska finnas där. Det är lätt att glömma, att vi även har familj, jobb och privatliv. Men här liksom i vilket serviceyrke som helst, är det viktigt med pålitlig information om när man kan nå personen man vill träffa.
 
Sexköpslagen: Ibland florerar inlägg, som handlar om riskerna med att besöka en glädjeflicka. Visst finns en risk att bli tagen på bar gärning av ordningsmakten, men den risken är så enormt liten. För att bli fälld enligt sexköpslagen, krävs att polisen ertappar dig med byxorna nere. Men om så vore fallet..vad bevisar det egentligen. Att ha sex är inte förbjudet. Att betala för sex är förbjudet. Vem vet vad du betalar för? Ännu finns ingen lag som förbjuder dig att ha sex, vid samma tillfälle som du betalar för något..vad det nu kan vara. Är man så orolig för att bli upptäkt, så ska man nog rannsaka sig själv, om man verkligen vill betala, för att tillfredställa sitt behov.
 
Smitta:  Oj, oj ,oj, en del är paniskt rädda för att få de flesta sjukdomar som tänkas kan. Även här gäller ju , att varför då utsätta sig för den risken ? Det är väldigt ovanligt (tror jag) att man har samlag utan kondom. Jag kan ha det med de som jag känner väl och träffat många, många gånger. Är man rädd för att bli avsugen utan kondom, så måste man ju tala om det. Jag har svårt att tänka mig att någon av oss skulle neka att använda kondom.Det är inte heller svårt att leta efter information på nätet, vad gäller smittorisker vid analt, oralt och vaginalt sex.
 
Fota eller filma oss: Ibland dyker frågor upp om man är villig att bli fotad eller filmad. Då tycker jag att vi är inne på något annat. Då handlar det inte längre om sex, närhet och beröring, utan om att bli kåt på bild och film.Fota ansiktslösa bilder kan vara okej för mig ibland, men inte film.
 
Om att stöna eller inte: Somliga sexkunder eller blivande sexkunder, går och funderar på om vi glädjeflickor stönar. Vissa gör det säkert, vissa inte. Vi är ju alla indivuella. En del kan nog njuta utan att stöna. Det finns ju andra sätt att se på om kvinnan njuter eller inte. Här gäller även det omvända. Alla män som besöker oss stönar inte heller. Jag tycker inte det är så jättesvårt att skilja på äkta stön och låtsas stön. I många porrfilmer lyser skådespeleriet igenom väldigt lätt.
 
Omdöme: Frågor om det är okej att ge omdömen, dyker upp med jämna mellanrum. Själv anser jag att mun till mun metoden är den bästa reklamen. Det är omöjligt att passa alla, vi måste vara beredda på att även ta negativ kritik.Men den måste naturligtvis vara saklig och inte i smutskastande syfte. Det är väl där dilemmat kommer in. När vet man när det är det ena eller det andra?
 
Ja frågor och funderingar är många hos en del. De här forumen fyller säkert en stor funktion. Det är jättebra att kunna ha en kommunikation mellan alla partner. Speciellt då dessa forum även välkomnar de som varken säljer eller köper. En sådan fråga från en ickeköpare kan vara
 hur känns det känslomässigt första gången man besöker en glädjeflicka?   Eller
 hur väljer man eskort?
Jag hittade ett inlägg från en ickesäljare
jag är beredd att förlåta otrohet, men inte om mannen varit hos en prostituerad. ???
Där är kommentarer överflödiga, tycker jag. Var och en är lyckliga i sin tro.
 
Ovido - Quiz & Flashcards