GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

SEX ÄR BRA...OAVSETT OM DU KÖPER, SÄLJER ELLER BARA UTFÖR

Av Greta - 7 juni 2011 16:41

2006-07-19T13:42:42

Visst.. det finns människor, som väljer att helt avhålla sig från sex, sk. asexuella och som inte mår dåligt av det. Hur stor procent av befolkningen som är asexuella, vet jag inte, antagligen inte alls så stor. Förmodligen avstår de bara från den sexuella handlingen, men får närhet och beröring och bekräftelse ändå och de gör det friviligt. Jag har lite svårt att förstå det där, att välja bort att inte känna lust.

Förväxla nu inte dessa, med de som av olika anledningar tappat lusten. Den andelen är nog istället ganska stor, liksom de som av någon anledning inte får utlopp för sin lust. Att inte få möjlighet till sexuell utlevelse kan leda till psykiska problem. Man känner sig inte attraktiv, blir deprimerad, isolerar sig och förlorar självrespekten. Jag sitter och försöker komma på något negativt med sex. Men det enda negativa jag just nu kommer på, är smittorisken. Men använder man förnuft ,förstånd och skydd, så är det inget skäl till att avstå.

Naturligtvis finns det negativa följder som kan häröra till det sexuella fenomenet.

       1.   Oönskad graviditet

       2.   Begär som kan leda till påtvingat sex..våldtäkt

       3.   Utnyttjande av annan person, för egen vinning    

       4.   Svårtyglad åtrå, som leder till otrohet.

I fallen 2 och 4, tror jag faktiskt att vi eskorter och glädjelickor, kan bidra till en minskning. Positiva effekter med sex på lika villkor är lättare att komma på.

   1. Lugn    

  2.Avslappnad   

  3.Trött  

  4.Inre tillfredställelse   

  5.Välbefinnande   

  6.Ökad  motståndskraft     

 7.Sänkt hjärtverksamhet och blodtryck   

 8.Stressreducerande   

 9.Ökad tillit till sig själv och andra.

Att ha sex ofta bidrar till att vissa både känner sig och ser yngre ut. Det menar skotska forskare som undersökt sexvanorna hos personer som ser unga ut för sin ålder.Forskarna tror att det är den ökade fettförbränningen som sexakten ger upphov till, som bidrar till , att ett ungdomligt utseende kan behållas längre upp i åldern. Dessutom frigörs endorfiner från hjärnan som har smärtstillande effekter och som minskar spänningar och olustkänslor.

Även spermans betydelse diskuteras och själv är jag övertygad om att genom att svälja sperma, så får jag i mig ämnen som främjar glädje, lust och åldersbekämpning. Man vet egentligen inte till fullo, vad sperma innehåller, men protiener, spermier, testosteron är några av delarna.  Visserligen utsätter jag mig för en smittorisk, genom att svälja sperma, men jag vill gärna tro gott om mina kunder. Jag tror inte att det klientel, som besöker mig, skulle undanhålla om de vet om att de bär på någon smitta.

Män som får utlösning relativt ofta,minskar benägenheten till prostatacancer, enl forkare.

Den amerikanska sexologen och pionjären, Beverly Whipple, har undersökt förhållandet med  G-punkten, bl.a dess samband med nedsatt smärta vid förlossningar, där stimulering av G-punkten verkar smärtlindrande under utdrivningsskiftet. Whipple har tidigare påvisat att när kvinnan stimulerar sin klitoris (onanerar) kan hon uthärda betydligt högre grad av olika former för fysisk smärta.
Det frigörs också en mängd ämnen under orgasmen. Oxytocin och endorfin till exempel, som sägs kunna lindra smärta och främja läkning. Dessutom anses de vara lugnande och leda till lyckokänslor.


Forskning om beröringens effekter och verkningsgrad pågår. Man vet idag att beröring/massage har ett stort terapeutiskt värde, är smärt-och stressreducerande, kroppsbekräftande och framkallar välbehag. Och inom skolmedicinen har man nu alltmer börjat acceptera beröringens positiva verkningar. Beröring  frisätter hormonet oxytocin som man vet sänker pulsen och blodtrycket och dämpar oro och ångest med mera.


Orgasmer ger också:



1. Minskade menssmärtor.

2. Bättre humör. Orgasmer ökar nivåer av det kvinnliga könshormonet östrogen, vilket i sin tur påverkar humöret. De framkallar också endorfiner, kroppens naturliga smärtbekämpare och
depressionslyftare.


3. Ökad närhet. hormon som framkallar känslor av intimitet ökar
fem gånger under orgasm.


4. Bättre sömn.


5. Mindre stress.



Enbart 20 minuters samlag som upplevs som skönt utlöser det lustfrämjande
hormonet dopamin, det i sin tur ger en avslappning som varar upp till två
timmar enligt en studie i Journal of the American Medical Association 1999.


Väldigt många idag, mår på något sätt dåligt och många äter lyckopiller eller antidepressiva tabletter. Speciellt antidepressiva påverkar sexlust och sexförmåga, vilket nästan ger en ond cirkel, då de fråntar personen ovanstående. Jag tror, att i många fall skulle personen må betydligt bättre om de skippade tabletterna och fick mer utav närhet, beröring och orgasmer.


Tyvärr inser ju inte alla betydelsen utav att ha ett aktivt sexliv och speciellt kvinnor har en benägenhet att förtränga sin drift och låter bli att bejaka lusten.
Rapporten Sex i Sverige från 1997 visar att var femte kvinna hade svårt att få orgasm. Detta var särskilt påtagligt hos de yngre kvinnorna vilket visar att det är en förmåga som måste läras in. Jag hoppas att det ändrats sig på 9 år, men kan lika gärna vara tvärtom, eftersom takten och kraven i samhället ökat. Man måste tillåta sig att ge sig själv tid. Tid att njuta, tid att ge sig hän i känslan, tid att bry sig om sig själv.


Själv tar jag nu en paus både från vanliga jobbet och hobbyverksamheten. Därmed är det inte alls säkert att jag tar paus från att njuta..av både sex och att bara vara och finnas till här och nu. Livet är härligt om vi bara tillåter oss att upptäcka det och lär oss tänka på ett positivt sätt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards