GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

ATT RESPEKTERA OCH TOLERERA

Av Greta - 7 juni 2011 16:46

2006-08-03T02:21:37

Borde lägga mig och sova, men kände för att skriva lite här på bloggen, innan jag trycker på avstängningsknappen. Är nu tillbaka efter ca en veckas skön ledighet. Har hunnit med att jobba i två dagar, både med mitt vanliga jobb och med min hobbyverksamhet. Tiden däremellan har jag tillbringat här vid data skärmen. En veckas bortovaro märks verkligen i mailboxen, men idag svarade jag på sista mailet och uppdaterade även min hemsida.

 

På olika sätt, har dessa sista dagar fått mig att fundera på det här med respekt. Trots att jag säljer sex och är vad man kallar en prostituerad, så vill jag ändå bemötas respektfullt. Då och då dimper det ned mail med ord som...jag vill knulla dig hårt och länge  eller min dröm är att få tränga in med kuken i din röv. Även ord som hora kan förekomma. Lyckligtvis är det inte alls ofta och dessa mail klickar jag bara bort. Det är inte sådana kunder jag vill ha. Men jag kan ändå inte låta bli att känna en viss nyfikenhet. Hur är den här personen egentligen? Är det en man med störd kvinnosyn? Eller är det en man som bara får en kick av att våga skriva på det här sättet? En man som aldrig skulle våga ta steget fullt ut, men som bär på drömmar och fantasier. Eller är det en man som tror att det ska vara så, som tror att jag som prostituerad förväntar mig det?

 

I vilket fall är det någorlunda vuxna män och någonstans på vägen, har det här med respekt och vanligt hyfs och vett, gått dem helt förbi. För mig är det lika oacceptabelt med ett dylikt språk oavsett om det är riktat till mig som prostiturad eller till en chef eller annan person. Nota bene, att jag nu menar att orden är riktade till en okänd. Att i en kärleksakt med någon man tycker om (kan vara en sexköpare) få höra snuskiga och fula ord, kan var upphetsande ibland, om stämningen är den rätta.

 

Jag surfade också som hastigast igenom några av alla de otaliga sexforum, som finns på nätet. Någonstans måste man ju tala om att man finns. Där kunde jag hitta, dels inlägg från en person, vars respektlösa åsikt om oss sexsäljare, upprepades gång på gång, trots vänliga svar från en kvinnlig eskort. Herregud, ingen tvingar honom att dela hennes åsikt, men återigen, man måste kunna respektera en människa, fastän åsikterna är delade. Ibland är nivån på dessa forum extremt låg, enligt min smak.

 

Även de prostituerade är respektlösa, mot sig själva. Man kan läsa annonser, vars ordval får en att baxna. Jag vet inte, men jag tror, att det här handlar om att tjejerna (är oftast unga) tror att det ska vara så, att männen blir upphetsade och vill ha dem bums. Jag tycker det är lite tragiskt när någon tjej skriver..kom och knulla mig i min nyrakade fitta, jag är din och du får göra vad du vill med mig... Kanske är jag gammalmodig, men jag tycker faktiskt lite synd om dessa tjejer. Kanske, kanske lutar det åt ofrivilligt frivillig prostitution. Kanske kan det även vara så, att dessa tjejer ser sig själva som mindre värda, eftersom hela samhället är av den uppfattningen. Samhället respekterar ju inte de som vill sälja sexuella tjänster frivilligt. Det olyckliga i den här kråksången är, att en sådan annons drar till sig de män som ser ned på kvinnor som säljer sex. Här har de sin chans att utnyttja situationen och förstärker än mer tjejens dåliga självbild.

 

De andra sexköpande männen, som vill ha lite finess och proffesionalitet och som visar både respekt och hänsyn, väljer inte en kvinna som ser ned på sig själv.

 

Det finns så många olika varianter inom prostitutionen, som jag också nämnt i  tidigare inlägg, att det är omöjligt att bara dra alla över en kam, som politiker och feminister gör. Men en sak tror jag absolut på och det är, att om samhället såg på oss med respekt och tolererade att vi valt att sälja/köpa sexuella tjänster, så skulle både ordval och självbilden hos många vara annorlunda. Blir vi respekterade, så skulle fler våga stå för den de är och för vad de gör.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards