GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

ANTISEXKÖPARNAS REVANCH/RÄDSLA

Av Greta - 3 juli 2011 20:27

 2007-10-09


Jag har flera gånger undrat över, vad det är som driver dessa personer, som så ihärdigt kämpar mot prostitution. Som väl alla som läser min blogg numer är insatta i ,så avser jag inte prostitution eller sexköp, med påtvingad sextrafficking. Jag har från mitt första inlägg för ett och ett halvt år sedan, flera gånger poängterat att jag skriver om min verklighet.


Åtskilliga gånger har jag också funderat över, varför ingen vill ta till sig vad jag och andra kolleger vill berätta. Ja,utav de som så starkt e-motsäger sig en avkriminalisering av sexköp vill säga. Varför fortsätter dessa att så frenetiskt framhålla att det inte finns någon frivillig prostitution? Och varför får vi inte tillträde till debatten?


Det sistnämnda kan jag kanske förstå. Om vi får tillträde och utrymme att berätta och informera om vår verklighet, som frivilliga sexsäljare, så faller ju motståndarnas knep att slå i folk att ingen prostitution är frivillig. I och med det så öppnas det upp till en annan form av debatt. En debatt som inte motståndarna klarar av. En debatt som skulle riskera att de får se sig slagna, för de har inga argument som håller. Det skulle också innebära att allmänheten skulle få kännedom om en annan slags prostitution, än den motståndarna vill visa upp.


Men första frågan återstår. Vad är drivkraften för dessa motståndare? Vad är det som gör att så många av dessa (som oftast är kvinnor) med manipulation och lögner försöker slå i alla i kollektivet att sexköp skadar kvinnorna och att männen är bufflar som ska sättas åt? Som försöker få alla att tro, att ingen kvinna någonsin säljer sex helt utav fri vilja. Varför är detta så viktigt för dessa personer?


Jag började skönja en liten röd tråd för snart ett år sedan, då fyra kvinnor plötsligt hade antagit samma namn som nätverket jag tillhörde. Namnet PRIS.  För oss stod PRIS för prostituerades rätt i samhället. För dessa kvinnor stod det för prostituerades revansch i samhället. Vem vill ha revansch? Jo de som på något sätt har förlorat, eller blivit utsatta för något, som de vill ge igen på.

Dessa fyra kvinnor som representerar PRIS har alla erfarenhet från sexsäljande. Alla har varit eller är prostituerade på något sätt. Mest känd utav allmänheten är Louise Eek, som nu lämnat sexsäljandet för att istället föreläsa, skriva böcker och propagera mot en avkriminalisering av sexköp. Det är jättebra att informera och ta med egen upplevelse och verklighet. Det är ju precis det som även jag gör. Skillnaden är, att jag inte tar för givet, att bara för att jag inte mår dåligt eller för att jag gör detta frivilligt så innebär inte det, att ingen annan kan ta skada och må dåligt. Louise har en stenhård attityd. Jag har träffat henne. Hon tog skada och mådde dåligt. Det innebär då enligt henne att ALLA gör sammalunda. Det är inget att diskutera, det bara är så.


Nina

är också en fd sexsäljare. Antagligen även hon med dåliga erfarenheter, som vill ge igen.

Emma,

prostituerade sig som 19-åring, mådde dåligt och tog sig ur det. Naturligtvis vill hon varna andra ungdomar att råka ut för samma elände och det tycker jag är helt rätt. Men ändå, för att hon mådde dåligt så innebär det inte att det kan finnas någon som utan problem kan sälja sex och som till och med känner välbehag av att sälja sex.

Maria

jobbade eller jobbar, som erotisk massör, liksom jag själv. Men enligt henne är det inte samma sak som att vara prostituerad. På sin blogg har hon en nunnebild, så antagligen så anser hon sig var lite mer nunneaktig än vad tex. jag är.

Dessa fyra kvinnor har alla blivit utsatta av män och känner ett hat mot män.


Maria Carlshamre EU parlamentariker och motståndare till prostitution har blivit misshandlad av sin man. Det har även blivit en film där mörkret faller utav hennes upplevelser. Naturligtvis ser hon män som stora hot och vill sätta åt varenda person som är född med snopp.

Johanna Altenstedt har varit Marias assistent. Hon är som ni säkert uppmärksammat, aktuell i bloggvärlden just nu, genom att ha

hotatsexsäljaren konsulten att avslöja hennes identitet.. Johanna har en jobbig vårdnadstvist bakom sig. Om även hon har blivit illa behandlat av sin man vet jag inget om. Men hon har däremot blivit illa behandlad av ordningsmakten, enligt henne själv. Tyvärr har hon själv raderat inlägget hos Norrmalmspolisen i samband med de sista dagarnas turbulens mellan henne och konsulten.


Gudrun Schyman välkänd politiker, feminist och prostitutionsmotståndare. Det behövs väl ingen närmare presentation av hennes möten med våldsbenägna män. Dessa har hon själv fört fram i TV. Alla män är väl svin i hennes ögon kan man tänka.


Inger Segelstedt, Margareta Winberg , Birgitta Olhsson, Gunilla Ekberg är även de fanatiska motståndare till sexköp. Men om även dessa har varit utsatta för mäns elakheter, har jag ingen kunskap om. Jag skulle inte alls bli förvånad om så vore fallet, eftersom många sexköpsmotståndare just verkar ha en bakgrund där de själva utsatts för mäns våld av något slag.


Så kan det vara motståndarnas egna erfarenheter som spökar? Som gör att de vill ha revansch?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards