GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

ADAKTUSSON VILSELEDER

Av Greta - 3 juli 2011 20:10

2007-08-02


Det är bra. Håll musiken igång. Håll debatten igång. Vem blir näste man/kvinna att författa ett stycke om oss sexsäljare och våra kunder? Vem står på tur att få berätta i media om denna avskyvärda sysselsättning? Det är spännande. Spännande att vänta. Vänta på att någon som vet vad det handlar om, till slut får säga sitt. Vi lever ju i ett demokratiskt samhälle, där alla ska ha rätt att ge sin syn. Nu har en aspekt och en åsikt utav prostitution fått råda en oerhört lång tid, tycker jag. Så jag väntar med spänning på när det ska bli sidbyte.

 

Det är ju lite trist, ja inte så lite egentligen, att vi med en annan åsikt och en annan upplevelse av det hela, inte får bemöta det i media. Debatten som borde föras i tv, radio, tidningar så att alla har en chans att kunna ta ställning, den förs till största delen inom bloggvärlden. Den är skymd för majoriteten av svenska folket. De blir endast matade med många gånger osanningar eller enkelspåriga fakta.


Det är fegt att undanhålla verklig fakta. Fegt att inte ta upp exempel som visar myndigheters agerande gentemot en stor grupp i samhället. Fegt att bara prata om de kvinnor/män som inte passat till att sälja sex. Fegt att dra in saker som inte handlar om ämnet. Fegt att inte våga prata direkt med oss och till oss. Oavsett vilken åsikt man har, så är det fegt att inte respektera att någon annans tycker annorlunda.

Det är också både fegt och fel av Adaktusson att inte ta reda på mer fakta, innan han skickar en artikel för publicering. Det stämmer säkert att det fanns en kvinna som hoppade ut genom ett fönster, för att hon inte varit sann mot sig själv. Hon sålde sex, fast hon egentligen inte ville och mådde naturligtvis dåligt utav det. Inget konstigt alls. Folk väljer att vilja avsluta sitt liv utav många orsaker, som gör att de mår dåligt.

Det jag anser vara fel utav en erfaren journalist som Adaktusson , det är att inte vara nyanserad. Här lyser hela hans egna fördömanden igenom. Ska man skriva seriöst om prostitution eller vad som, så kan man inte bara se till en enda sida. Här lyssnar han endast till de som stöder hans egen åsikt. Det är inte rätt journalistik.


Han har rätt att ha vilken privat åsikt han vill, men han ska inte skriva en artikel och göra sin åsikt till en sanning. Förvisso är det en sanning för honom. Men det som är sant och rätt för den ena, är det inte alltid för andra. Den dagen då någon kan bevisa för mig att de flesta mår dåligt av att sälja sex och att de flesta ljuger för sig själva, när de säger att de tycker om det och trivs med det....då ska jag vara tyst.

Den dagen kommer aldrig. Felet som bidrar till den skeva bilden av prostitution, är att det bara är just de som på något sätt inte mått bra, som får uttala sig. Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen. Om bara viljan fanns, så skulle det inte vara svårt att få till en undersökning som visar att kanske majoriteten av sexsäljare verkligen gör det av fri vilja och även trivs med det. Det vore väl jättelustigt om det just när det gäller prostitution bara fanns en enda aspekt av det hela. Det säger sig nästan självt att alla inte kan må dåligt, likaväl som att alla inte heller kan må bra av det.


Adaktusson skriver bla om teaterförställningen Fackmöte för horor

"Att utmana gängse förställningar och föråldrade synsätt kan vara lovvärt, men sker det på bekostnad av samhällets svagaste och i strid mot vedertagen kunskap finns det anledning att reagera"

 Påstår han här alltså, att kvinnor tillhör de svaga i samhället? Om han hade sett teatern skulle han inte ha kunnat skriva...i strid mot vedertagen kunskap...eftersom teaterföreställningen bestod av just verkligheten. Verkligheten skriven av sexsäljare. Vem har bättre kunskap än vi själva?


Men som jag skrev inledningsvis, håll musiken igång. Skriv vad faan som helst, bara vi som trivs med det vi gör och de som inte delar adaktussons åsikt..bara vi också får tillföra vår sanning och vår verklighet i media, så det kan bli någon ordentlig debatt någon gång. Jag väntar. Väntar med spänning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards