GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

EXEMPEL PÅ MINA BETALANDE ÄLSKARE ur verkligheten

Av Greta - 3 juli 2011 20:05

2007-07-18

Det måste bli ett inlägg till. Hade tänkt att jag skulle fått med de här tankarna i gårdagens, men det blev andra funderingar då. Jag tycker att jag gör som de som argumenterar mot prostitution....bara tuggar om och tuggar om. Jag skriver om min verklighet som frivillig sexsäljare. FRIVILLIG. Jo då, jag skrev och jag menar FRIVILLIG. Vad det gäller människohandel med kvinnor som luras in i prostitution, då är vi nog ense de flesta av oss, både vi som själva säljer sex, de som köper sex, de som allierar sig med oss och vill ha en avkriminalisering och ni som är emot all prostitution. Men den biten lämnar jag åt dem som har erfarenhet och kunskap om det. Jag skriver endast utifrån min egen verklighet.

 

Jag vet heller inte så mycket om de kvinnor som av olika anledningar söker sina kunder på gatan och de missbrukandes situation och än mindre om de som av någon orsak har en hallick. Således vet jag inte heller något om de män som söker sina tillfälliga sexkontakter på gatan eller genom någon kopplare. Egentligen vet jag väl inte så mycket om mina kunder heller *ler*

Men det är iallafall om dem jag ska skriva. Eftersom de pga den lag vi för nuvarande har, räknas som kriminella, så är det nästintill omöjligt för dem att själva ge sig till själva...inte ens anonymt. Jag blir ganska trött när de så ofta beskrivs som rena svinen. De är otrogna sina fruar, de utnyttjar oss, de är egoister. De är inte värda vatten ens. Ja, jag blir inte bara trött, jag blir också helt uppriktigt ledsen. För jag vet ju det som inte ni vet, som skriver så.

Nu vet jag också, att uppfattningen hos många är, att jag skriver det, bara för att jag är mån om de pengar som de tillför mig. Jag kan inte skriva något annat. Men så klart jag kan. Jag kunde låta bli att överhuvudtaget dementera de osanna påståendena om sexköpare.


Naturligtvis finns det otrevliga sexköpare. Det finns män som är otrevliga fastän de inte köper sex också. Men nu var det som sagt min verklighet och min erfarenhet, det handlade om. Den är inte på något sätt unik. Utan att ha några siffror eller någon undersökning bakom mig, så vågar jag nog påstå att min verklighet är i majoritet inom prostitutionen i sverige. Man borde göra fler undersökningar, där man skiljer prostitutionen från traffickingen och där alla har möjlighet att vara med. Jag väntar fortfarande på resultatet från den undersökning som socialstyrelsen gjorde i vintras.


Jag tänkte ge några exempel på olika sexkunder jag haft och har. Kanske är det värt att veta att jag de sista två åren inte erbjuder samlag hemma längre, endast när jag åker iväg och bor på hotell. Jag använder inte de riktiga namnen och jag förvränger själva historierna lite så ingen ska kunna känna igen sig. Om någon ändå skulle tro sig göra det, så kan jag nästan garantera att så inte är fallet. Många möten påminner om varandra.


  • Oliver var en kille i 27-28 års åldern, som kontaktade mig. (jag bokar alltid bara via mail) Efter några mailväxlingar så kom han då. Snygg, säker, trevlig. Det här var då när jag även erbjöd samlag. Han var lugn och vi satt och småpratade lite i soffan. Vi började ta och smeka varandra och efterhand så var vi båda rejält upphetsade och vi njöt båda två. Oliver kom tillbaka några gånger. När han kontaktade mig hade han nyligen blivit singel. Sista tiden vi bokat, gav han återbud till och berättade att han träffat en ny tjej.

  • Jona..en kille strax över 30 sådär. Han skrev till mig mest för att fråga och få lite råd och tips. Han vände nästan ut och in på sitt liv och sluligen var han så nyfiken på mig, så vi bestämde en tid för en träff. Han hade lång resväg, så det blev långt fram i tiden när han hade vägarna förbi. Här frångick jag min princip att aldrig träffa någon i en bil. Men efter all mailväxling så var jag inte alls orolig. Anledningen till att träffen skedde i hans bil är oväsentlig. Han kom, vi åkte ut till ett naturområde och det blev mycket prat. Jona var också en genomtrevlig kille, lite osäker och med en dålig självbild. Det kan tyckas billigt....men det slutade med en avsugning. En avsugning, som jag efter allt prat verkligen längtade efter. Jag längtade efter att få göra det så skönt som möjligt för honom. Ska jag vara ärlig så längtade jag efter lite mer. Så när han efter ytterligare mailväxlingar ville träffa mig igen, så krävde nästan jag att det skulle ske hemma hos mig. Han kom och vi hade en helt underbar stund. Det här var också en singelkille och han behövde inte mig mer sedan, men vi hade kontakt säkert ett år efteråt.

  • Fritte, en äldre gentleman. Gift, med vuxna barn. Chef för ett ganska stort företag i vårt land. Han kom en kväll och berättade vid småpratet i soffan, orsaken till att han sökte upp en glädjeflicka. Jag har ju inte alls med det att göra, men han ville berätta. Det här är länge sedan. Vi träffas fortfarande, ibland här, ibland åker vi bort, ibland bor han på hotell här. Hans livssituation har ändrats sedan första gången, ganska radikalt. Det här är en sympatisk, lugn, allmänbildad och skitrolig snubbe. Dansa kan han också.

  • Acke, också äldre, gift och egen företagare. Han liksom en hel del andra som jag träffat, var gift på papperet men inte mycket mer. Det här kan låta konstigt för de som agerar emot, men väldigt ofta så besöker gifta män glädjeflickor av hänsyn till sina fruar. Istället för att skaffa en älskarinna, så betalar de för att få den närhet, beröring, bekräftelse och njutning som de inte får hemma. Att skilja sig kan beytyda förlust både ekonomiskt och socialt för båda parter. Vi träffas också fortfarande, kanske fyra gånger per år. Man blir nästan som vänner med väldigt, väldigt många. Han mår bra av dessa träffar, vilket även visar sig hemma, så i en förlängning kan man nästan säga att även frun mår bättre.

  • Kidde, en liten sprallig, yngre, gift småbarnspappa. Här kan jag tänka mig att vissa får vatten på sin kvarn *ler*. Men jag har inte rätt att moralisera och jag har ingen aning om hans samliv med frun. Vi träffas inte nu längre, mest för att jag inte skulle klara av att inte få hela honom och han befinner sig ganska långt från de ställen jag besöker och tar in på hotell. Men vi hade hur kul som helst och underbart skönt sexuellt. Flera gånger kände jag mig som en skurk och tyckte inte att jag skulle ha några pengar. Men affärsman som han var, så var det inte tal om något annat. Men för att jag inte skulle behöva känna mig dum, så behövde jag inte se dem förrän han gått.

Ja, jag skulle kunna hålla på hur länge som helst med exempel. Men ännu har jag inte träffat någon och då ljuger jag inte, som är så som framställs i debatten. Visst kan man moralisera hur klokt det är att gå bakom ryggen på sin partner. Men det finns alltid en anledning och många gånger är en glädjeflicka att föredra, som inte kräver känslor eller något tillbaka. Jag har inte träffat någon som är nyförälskad tex, aldrig träffat någon som varit hotfull. Flera gånger har jag själv varit uppe i det blå och vänt och inte tyckt att jag ska ha betalt. Men om jag inte stod fast vid det som är avtalat, så skulle situationen bli en helt annan. Faktiskt skulle jag känna mig billig då, vilket jag aldrig gör eller gjort i den här hobbyn.

Sex är så himla skönt, om det så bara är jag som ger, eller om det är båda. Ibland tycker jag mest det är kunden som ger *ler*. Aldrig har någon tvingat sig på mig och krävt något som jag inte velat själv. Av alla som jag träffat, så är det på sin höjd 3 -4 stycken som jag kan ha upplevt som motbjudande attrationsmässigt. Men då finns alltid något annat positivt hos den personen, som man då får ta fasta på. Sedan gör man det bästa av situationen och avböjer ytterligare träffar.

Som jag skrev, så blir man nästan som vänner efter några gånger. Jag har män som återkommit regelbundet sedan flera år. Man skojar, flamsar, kelar, testar olika saker, badar nakenbad ihop, älskar i naturen eller så ger jag bara massage och närhet och delar med mig av min kärlek. Att ta betalt är inte alls konstigt för mig och inte för de män jag träffar heller. Pengarna gör det hela till en överenskommelse och är en barriär till det privata.  Vi betalar för det mesta här i livet. Att just sex ska särskiljas är mest en gammal fördom.


Om 3-4 stycken, varit attraktionsmässigt motbjudande, så är det långt fler som varit det motsatta. På en skala 1 -10, där fem är medel, så ligger nog 75% över eller på det. Kanske 10 % strax under. Förälske och kärlek nämns ibland på forum och jag tror inte det är ovanligt att en man kan känna en form av förälskelse för sin eskort. Men det är oftast ingen riktig förälskelse, eftersom det inte är planerat så. Vissa som varit utan närhet och bekräftelse en längre tid, kan bli lite euforiska. Men det är bra. Då händer det saker i kroppen och de tar ofta tag i sina liv och sin situation efter ett tag.

Det har hänt mer än en gång, att män blivit helt tossiga och betett sig ungefär som nyförälskade tonåringar *ler*. men ingen eld brinner utan bränsle, så det lugnar sig relativt snart. En gång, har ett möte tagit en vändning där båda inte klarade av de känslor som uppstod. Ni som orkar leta bland mina gamla inlägg, hittar vad jag skrivit om det.

Nu får den här bloggen återigen bli vilande, om inte något nytt dyker upp i debatten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards