GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

SEXKUNDERNA

Av Greta - 7 juni 2011 17:52

 2007-01-08

    Ja, det tog ju inte så lång tid innan jag återkom hit.  

Okej, vad stör mitt sinne nu då? Jo, denna odistanserade sexdebatt. Nu är det inte någon nyskriven artikel i media, som jag åsyftar. Precis som jag, så bloggar ju olika individer om olika saker. Och precis som jag, så antar jag att man har rätt att skriva i stort sett vad man vill på sin egen blogg, så länge det inte handlar om personförföljande eller skadar någon eller några. Man har även rätt att citera annan bloggare och delge sin egen åsikt i aktuellt ämne.


Via Blogge Bloggelitos blogg kom jag i kontakt med denna bloggare Annica Tiger. Kontakt är väl fel benämning, men jag länkade mig vidare till hennes blogg idag och läste hennes inlägg om sexköp och prostitution. Det framgår inte riktigt i hennes inlägg, vart hon hämtat sin information, som tex detta:

"För dem som inte njuter av att suga av kukar som luktar av gammal smegma eller bli påsatta av män som behandlar dem illa, gör saker med deras kroppar som de inte skulle göra frivilligt om de inte var tvungna - det när min åsikt om att prostitution aldrig kan eller inte bör bli betraktat som ett yrke."

Jag skulle inte störa mig riktigt lika mycket ifall hon skrivit...som jag tror..inte njuter osv. Nu är det ett påstående, vilket åtminstone jag tolkar som att hon besitter kunskap om det  hon skriver om. Är det här hennes egen erfarenhet? Är det här sådana kunder hon själv träffar? Jag är medvetet ironisk och det här är petitesser kan tyckas. Men för mig som frivillig glädjeflicka är det ta mig sjutton inga petitesser. Jag håller med om att prostitution inte bör betraktas som ett yrke. Det framgår också i många utav mina inlägg här och annorstädes. Om syftet är att åskådliggöra sin åsikt vad gäller prostitutionens form av utförande (yrke eller hobby) så är ovanstående uttalande inte relevant i det sammanhanget.


Ärligt talat vet jag inte vad hennes syfte är och det är det jag menar med odistanserat. Kanske är det att provocera oss sexsäljare och våra kunder. Kanske är det ett sätt att få utlopp för sin egen bitterhet. Kanske är det här något som hon VILL ska vara verkligheten, för att innerst inne vet hon inte själv på vilket ben hon står. Kanske är det bara ett sätt att få uppmärksamhet.

Jag vet som sagt inte och kanske vet hon det inte riktigt själv. I vilket fall, så tycker jag att det här är ett diskreminerande uttalande. Hon sätter här sexköparna i ett fack, som inte existerar i min verklighet och utifrån min erfarenhet. Flera av mina sexsäljande kolleger skulle hålla med mig..det vet jag. Jag har i ett tidigare inlägg belyst lite hur min kundkrets ser ut.  Jag poängterar...MIN.

Jag tror ingen sexsäljare bedriver sin verksamhet på samma sätt. Vi kan ha samma ideologi, men utföra det på olika sätt och därmed träffa olika sorters kunder. Dom här kunderna som Tiger åsyftar finns säkert, men faktiskt tror jag att de är ganska sällsynta. Jag vet inte, men det vore ju konstigt om jag inte någon gång under de år som jag hållit på med detta, då skulle träffat på åtminstone en av dem och det har jag inte gjort.

Nu tycker jag själv ibland, att det låter nästan överdrivet positivt, det jag skriver. Men tyvärr..så är min verklighet. Visst dimper det ner mail med jämna mellanrum, där jag kan utläsa en lite udda eller skev syn på mig som kvinna och på mig som sexsäljare. Jag fick ett sådant senast idag, men om hans kuk luktade gammal smegma vill jag vara osagt, det framgick inte av mailet. Om jag säger att uppskattningsvis är ett mail av trettio, ett sådant där jag kan skönja tendens till skev kvinnosyn, så är det nästan ändå i överkant. Lägger man då till i beaktande att vissa tror att de ska ha den jargongen i kontakten med en prostituerad, så går en tredjedel av dessa bort direkt, för i den fortsatta mailväxlingen uppenbaras en helt annan person.


Nu har jag förstått genom alla dessa motståndskvinnor ( ja nästan alla motståndare är kvinnor, lustigt va..) att om jag som säljare av sex pratar väl om mina kunder, så gör jag det enbart för att behålla min position. För i verkligheten så hatar jag dem och äcklas av dem. Alla vet att det är så. Det jag säger är det ingen som tar på allvar. Jag ljuger. Vem tar en "hora" på allvar?


Jo, mina kunder och några få "vanliga" från samhället, tar mig på allvar och till och med respekterar mig. Förvånar det er? Tror ni mig?

Faktum är att de män, alltså kunder, som jag träffar är alla samtliga rena, hela, trevliga, sociala, allmänbildade, hänsynsfulla, ömma,artiga, belevade. Vissa är blyga, vissa osäkra men  helt ärligt, så hittar jag något alldeles speciellt i varenda en som träffar mig. Därför är inte ett uttalande som det Tiger gör någon petitess för mig. Det gör mig faktiskt himla ledsen, för jag vet ju, till skillnad (tror jag) från henne hur det faktiska förhållandet är. Jag förnekar inte att det finns personer...män, kvinnor, sexkunder, som inte faller mig i smaken eller inte passar i mitt sällskap. Men dessa är så få, att de inte kan stå som typiska exempel på hur en normal sexkund är.


Jag förstår inte varför det nu plötsligt ska handla om sexkunders perversa lidelse. Är argumenten slut vad gäller att finna på orsaker att nedvärdera oss som säljer sex? Är det därför fokus flyttats över till kunderna? För dom kan ju inte som vi bestrida de felaktiga påståendena, därför att dom redan från start är kriminella brottslingar. Dom har ännu mindre talan än vad vi sexsäljare har.


Vi föds alla med den sexuella driften. På vår väg genom livet så utvecklas den på olika sätt. Varför är det ena fulare än det andra? Varför anses det fortfarande finare att stå emot sina känslor, än att ge sig hän och bejaka sin drift? Varför är det fult att göra det med en pengatransaktion?




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards