GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

VEM KÖPER SEX OCH VAD FÖRVÄNTAR DE SIG?

Av Greta - 28 maj 2011 00:18

2006-07-15T03:31


Visst går vi och bär på fördomar lite till mans och många av oss har förutfattade meningar om saker. När jag började som glädjeflicka, trodde jag att det mest skulle vara äldre som besökte mig. Äldre som antingen levde ensamma eller som inte blev tillfredställda med sin fru. Redan min första kund (se tidigare inlägg) tog mig ur den villfarelsen.  En ganska skrämmande upptäckt var, att så enormt många människorgick och bar på otillfredsställda behov. Nu menar jag inte enbart det sexuella behovet, utan även behovet av att prata, behovet av att bli sedda, behovet av närhet och beröring.  Alla har vi behov av att bli bekräftade, även jag och även du.
 
Att ha förutfattade meningar om saker, gäller ju också sexkunderna. En del tror att det blir si, andra att det blir så. Ibland stämmer det, ibland inte. Alla vi sexsäljare jobbar på olika sätt, eftersom vi är olika individer med olika bakgrund och sexkunderna förväntar sig olika sätt, beroende på tidigare upplevelser och hörsägen.
 
Du kan inte se på en person om det är en person som betalar för sitt behov. Lika lite kan du se om personen är frivilligt protistuerad och kanske inte heller om den är ofrivilligt prostituerad.
 
De två största grupperna av kunder, som jag har erfarenhet av är:
 
1...de som lever i ett långt äktenskap, där det sexuella helt upphört. De har vuxna barn, kanske barnbarn, stabil ekonomi, vänkrets. En skilsmässa skulle kunna äventyra allt och det skulle också kunna leda till ensamhet. Här finns många kategorier, egna företagare, läkare, högre uppsatta chefer, poliser, politiker. De kan disponera sin tid, som de vill och på grund av ställning är det väldigt viktigt med diskretion. En stadig älskarinna är för osäkert .Återkommer i 9 fall på 10. Ålder ca 50 -65 år
 
Den här gruppen förväntar sig att få....tid, trevligt bemötande,mer samtal och umgänge än sex, förståelse för om potensen sviktar, beröring, närhet, ger hellre än får.
 
2...de som inte vill eller har tid att ha en stadig relation. Kanske befinner de sig mitt i karriären och det inte är läge för att bilda familj ännu. Här återfinns egna företagare, blivande chefer, datafolk, industriarbetare, bagare, ja alla yrkeskategorier. Många av dessa män är måna om sitt yttre, tränar på gym eller liknande, verbala, trevliga, ser bra ut och klär sig snyggt. Det de minst av allt vill ha just då är en tjej på halsen, därför väljer de att betala för sitt behov. Men visst då och då blir det ett one night stand. Månar om sin intrigitet. Kan återkomma flera gånger, för att sedan söka nya jaktmarker Ålder ca 26 - 35 år ca.
 
Dessa män förväntar sig....professionalitet, att både ge och ta, håller ofta tidsmarginalen, inte så mycket prat.
 
Utöver dessa finns de som, är och blivit singlar, men söker förhållande. I väntan på det så betalar de för sitt behov. Här finns alla yrken representerade. De här männen kan vara blyga, svikna, över/underviktiga, ha något handikapp, ha dålig självbild eller tvärtom vara tuffa och självsäkra. Utseendet och kläder har ingen större prioritet, men de är hela och rena. Många återkommer regelbundet, men ofta med längre tidsintervall.  Ålder 26 -60 år ca.
 
De här förväntar sig...empati, närhet, beröring, tid, prat, tar hellre emot än ger, går ofta över tidsmarginalen.
 
Sedan finns de som betalar för sex, för spänningens skull. Kanske har de ett väl fungerat förhållande, men har inget emot att vänstra ibland och träffa andra kvinnor. Minst risk för upptäckt är att besöka en glädjeflicka. Här återfinns också de flesta yrkeskategorier. De här männen visar gärna en liten självsäker attityd, men har ofta glimten i ögat och slösar med sin charm. Kan återkomma, men mer troligt att de söker vidare.  Ålder 26 - 60 år ca.
 
Dessa män förväntar sig....sex, sex, sex varvat med lite bus och humor,ger lika gärna som tar, håller tidsmarginalen.
 
Det finns även yngre män, som lever i en relation, men där sexet av olika anledningar inte fungerar eller är obefintligt. De ser det här som en möjlighet att få sina behov tillfredsställda. (Kan drabbas av ångest och få samvetskval.) Återkommer annars regelbundet. Ålder 26 -45 år ca.
 
De förväntar sig...tid, prat, ömsesidigt sex. 
 
Yttrerligare så finns en liten grupp (från min verklighet) som antingen har ett överdrivet stort behov av sex, eller som sett för många porrfilmer. De här använder ofta ett vulgärt språk, tror sig vara mer erfarna än de är, kan ibland ha en motsägelsefull syn på oss sexsäljare, kan se sig lite bättre än vi. De har för det mesta inget stadigt förhållande. Här återfinns både arbetare, arbetslösa och studenter. Återkommer sällan. Kan ifrågasätta priset. Ålder 26 - 35 ca.
 
Den här gruppen förväntarsig....sex, at få vara dominant, inte mycket prat, tar för sig och tror att de ger, inte noga med tiden.
 
Slutligen finns en annan mindre grupp, ofta lite äldre, som vill förverkliga en del av sina fantasier. Det kan vara så enkelt som att bli avsugen, vara klädd i kvinnokläder, få vara underlägsen, bli analt stimulerad. Andra önskemål finns, men vissa avböjer jag. Ofta är det trevliga, försynta och tacksamma män. Kan återkomma med långa intervaller. Ålder 40-60 å ca.
 
Dessa förväntar sig....förståelse, att få det de önskat, ger ibland ibland inte, håller tidsmargnalen.
 
Säkerligen finns det fler olika personer som väljer att köpa sex av  vissa anledninger. Jag har haft tur och bara träffat på vanliga, trevliga män och så hoppas jag att det förblir. Men även här finns en baksida. Det förkommer att sexsäljare blir illa behandlade av kunder och en del kunder har en skev kvinnosyn.  Men det här ärmin erfarenhet och min verklighet.
Jag återkommer på söndagnatt, med något nytt inlägg som intresserar somliga, men som ses som svammel av andra. Till dess
                                                  
           
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards