GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

HUR TÄNKER DU VID ORDET PROSTITUTION?

Av Greta - 27 maj 2011 23:08

 2006-06-27T00:10:382006-06-27T00:31:28

Vem är då jag som skriver?
 
Om jag först ställer frågan: Hur är din bild av en prostituerad? Vad är det första du tänker på när du hör prostitution?
 
Naturligtvis är svaret avhängigt hur du är som person överlag, hur du har uppfostrats vad gäller sexualiteten, vilka erfarenheter du har gjort i livet vad gäller sexualitet, din syn på kvinnan och din syn på sex och njutning.
 
Jag har ingen vetenskaplig grund att stå på, utan detta är mina egna teorier..alltså vad jag tror..utan att ha fakta. Jag tror att så pass många som ca 80% kanske 85% tänker trafficking, när de hör prostitution. Min åsikt är att både politiker och medier har blandat ihop dessa två helt skilda saker, vilket fått till följd att flertalet av de vanliga samhällsmedborgarna tror att det alltid hör ihop.
 
Trafficking är människorov, hot, våld, misshandel, tvång.
Trafficking är påtvingad prostitution...av en annan person.
 
99.9 %..tror jag..utav de som frivilligt säljer sex och njutning och lika många av de som köper sex, njutning, beröring och välbefinnande, tar helt och fullt avstånd mot det fenomenet. Här ska det läggas pengar och resurser för att bekämpa den trafficking som pågår och för att förebygga att ny tillkommer, både vad det gäller att föra in utländska kvinnor för att tvinga dem att sälja sin kropp som att tvinga svenska kvinnor detsamma (alltså agera hallick).
 
 Jag fortsätter med, vad jag tror, att de flesta svenska människorna tänker på vid ordet prostitution. Många ser en utav missbruk förstörd och sliten kvinna. Många tänker nog de första sekunderna på en kvinna i misär. En del kanske ser framför sig kvinnor som står på gatan och raggar kunder. Ett stort antal, tror jag, ser en kvinna som tillåter män att göra vad som helst med dom, mot ersättning av en summa pengar.
Visst...dessa kvinnor finns säkerligen. Ensamstående mödrar, som inte får ekonomin att gå ihop. Unga studerande kvinnor, vars studiemedel inte räcker. Gifta hemmafruar som vill ha en egen liten summa att röra sig med ibland. Missbrukare som måste få ihop till mer droger eller alkohol. Skuldsatta kvinnor som snabbt vill bli skuldfria. På något sätt är även dessa kvinnor tvingade till prostituion, för att kunna leva drägligt eller för att överhuvudtaget kunna existera. Många av dessa mår eller kommer att må dåligt, av att mot sin vilja låta okända män ta, smeka, kyssa och bestiga dem. Kanske blir deras sexualliv förstört för all framtid. Kanske blir deras mansbild förvriden. Kanske känner de sig mindre värda, förnedrade, får dålig självkänsla. Men gäller det alla av dessa uppräknade? Vad tror du?
 
När politiker pratar om prostituerade så är det just detta de tar fram. Enligt dom är det så här för ALLA prostituerade. Det VET dom, för i deras uppfostran, i deras sinnesvärld existerar inte något annat. Att kvinnor liksom män känner lust och att kvinnor liksom män vill njuta och ge sig hän besinninglöst, utan att blanda in förälskelse och kärlek, tror inte jag existerar i deras sinnesvärld. När kvinnor påstår att de njuter av att älska med olika män, att de mår bra av att bli uppmärksammade, känna sig attraktiva...då ljuger de...enligt de politiker, som uttalat sig i frågan om prostitution. Alla sådana kvinnor ljuger. De ljuger för sig själva och de ljuger för andra. Psykologer håller med. Media skriver samma sak. Den lyckliga horan är en myt. Vad anser du?
 
Nu kommer min egna åsikt återigen. Eftersom det är mest kvinnliga politiker som så ihärdigt ser ner på prostituion (så har jag uppfattat det), så vill de värna om sitt eget kön och gör mannen till den största boven. För någons fel måste det ju vara, när kvinnor väljer att sälja sig för pengar. Mannen borde vara så förståndig och redig att han inte tillät sig att missbruka de sköra kvinnorna på detta sättet. En lag tillkom,som gjorde mannen straffskyldig om hans sexuella drift blev så stark, att han inte klarade av att vara den förståndiga, rediga mannen. Ansvaret vilade på honom ( sedan urminnes tider har mannen varit överhuvud och den starkaste). För kvinnan var det fullt tillåtet att locka och pocka, retas och förföra. Den som kan och vet, får gärna förklara logiken i sexköpslagen för mig.
 
Frågar man politiker idag, så heter det att den blev till för att hindra trafficking. Jaha ? Vaddå ? Återigen blandas dessa två skilda begrepp ihop. Att i eget ekonomiskt syfte tvinga en annan person att utföra en handling, mot dennes vilja, är inte samma sak som att jag själv i ekonomiskt syfte utför samma handling, med eller emot min vilja. Hur många trivs och älskar sitt jobb..egentligen?
 
Det finns några politiker som slår sig för bröstet...vi fick iallafall bort gatuprostitutionen. Det kan så vara, men vart tog dom kvinnorna vägen istället? Inte gick dom väl bara upp i rök. Fick dom ekonomiskt bistånd av samhället? Jag har inte någonstans hittat en utvärdering på den här i mitt tycke fullständigt ologiska, idiotiska lag. Inte någonstans har jag kunnat läsa vad man vunnit på den. Vet du?
 
Okej....den lyckliga horan. Klart att hon finns. Jag VET att hon finns och jag tror ganska så säkert att det finns fler än en. Den här som jag vet, är förstås jag själv. För mig har både hora och prostituerad en dålig klang, så jag kallar mig egentligen inget av det.
Jag är rätt och slätt Greta Garbo. En medelålders kvinna, boeende i en mellansvensk stad någonstans i Sverige. Jag är stor motståndare till droger, dricker aldrig sprit, men kan smutta på ett glas vin ibland. Röker inte. Är singel sedan några år tillbaka och trivs förträffligt med att slippa krav och att slippa ta hänsyn. Jag har en liten men pålitlig umgängeskrets. Utöver det har jag ett fåtal nära bekanta. Jag har ett ordinarie arbete som jag verkligen trivs med. Jag har alltid arbetat med människor, men i olika former under årens lopp. Jag har halvvuxna barn.
 
Min sexuella debut skedde i 14 årsåldern med en några år äldre kille. Det var inte botten, men inte heller någon höjdare. Jag fantiserade mycket om sex i den åldern. Jag vet att jag skrev långa noveller..jättesynd att de inte blev sparade. Jag tjuvläste en bok som var min systers, som handlade om väldigt oskyldigt sex, men det satte igång min fantasi och jag onanerade väldigt ofta. Det fanns inget tabubelagt med sex i mitt föräldrahem..det tackar jag gud för. Träffade en ganska mycket äldre kille när jag var 15 som lärde mig mycket och tillsammans gjorde vi allt det som jag då fantiserat om. (jag fantiserar fortfarande) När jag var 19 hade han gjort sitt, så då fortsatte jag att söka outforskade marker. Kände dragning till vissa tjejer som attraherade mig, så nya fantasier satte igång. Ja så höll det på tills jag bildade familj,då avtog forskarlusten, för att sedan tillta med förnyad kraft när jag skaffade eget boende för några år sedan. Och för att avrunda detta långa, långa inlägg, så hittade jag  ett sätt att förena nytta med nöje och därtill även tjäna pengar på det. Är det fel? Är det fult? Är det rätt att mannen ska straffas min lusta?
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards