GLÄDJEFLICKAN GRETAS SPARADE

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

ÄR VI FÖR SNABBA ATT DÖMA

Av Greta - 27 maj 2011 23:00

2006-06-25T19:41:39

Söndagkväll 25 juni

En del av er som läser mina rader, kanske undrar vad det är för människa som skriver om sin egen verksamhet som prostituerad. Är hon tokig? Onykter? Är det bara fejk för att få uppmärksamhet?

Tokig...kanske. Onykter...nej, nej. Fejk....absolut inte. Jag är så äkta, så sann och så ärlig en människa kan vara. Och just därför fick jag iden att tala om att sådana som jag finns. Det kan inte skada någon (mer än mig själv ev), men kanske, kanske kan det få någon eller några att ändra uppfattning och få en annan insikt.

Jag vet att ytterligare en i samma branch också bloggar om sin verksamhet i aftonbladets blogg. Kanske finns det fler, som jag inte känner till. Ju fler desto bättre. Ingen av oss skriver på samma sätt. Vi har olika upplevelser, olika erfarenheter, arbetar på olika sätt.

Jag har tidigare skrivit debattinlägg och en del insändare till olika tidningar, speciellt då någon politiker så tvärsäkert påstått att ingen, absolut ingen, gör detta av fri vilja. Jag återkommer här till min inledning....hur kan man veta utan fakta? Men jag ser det också som så...hur kan de få fakta, om ingen som vet berättar. Så därför är jag en utav de som nu väljer att berätta. Jag har länge haft funderingar på att skriva en bok, men för mig liksom för många andra, så räcker inte tiden till allt man vill. Att börja med att blogga är inte det sämsta heller och jag ska försöka att skriva lite varje dag.

Mitt slutgiltiga beslut att börja blogga om det här, tog jag faktiskt igårkväll/natt och startade som ni sett direkt. Anledningen var faktiskt inte fördomsfulla politiker och andra oinvigda, utan det var de ev köparna av min tjänst. Jag satt och slösurfade runt lite på nätet och kom in på ett för mig okänt forum. När jag lite halvintresserad satt och skummade i inläggen, slog det mig hur himla fördomsfulla många av de sk kunderna var/är.

Jag kommer att återkomma till de mest frekventa frågorna och undringarna i kommande bloggar. Likaså ska jag presentera mig lite mer, så gott jag kan. Jag väljer faktiskt att vara anonym och använder bara mitt yrkesnamn här. Hur anonym jag egentligen är, det kan diskuteras *ler*. Om det inte vore för några väldigt nära och kära och för att ev kanske förstöra seriositeten i mitt vanliga jobb, så skulle jag inte tveka att vara öppen med min identitet. Men när nu synen på det här, är som den är, så vill jag inte riskera något.

Min förhoppning är ju att synen ska ändras. Många tecken och förutsägelser har kommit till mig, genom böcker, personer och tidskrifter att under de 20 - 40 första åren på 2000-talet, går vi mot att bli alltmer öppna, mer insiktsfulla och mer kärleksfulla. Jag tror på det. Det här är en början.

Ni som kanske förväntar er att denna blogg kommer att liknas vid typ sexnovell, blir besvikna. Jag kommer att skriva utfrån min situation, mina tankar, mina åsikter, min tro, mina upplevelser. Någon liten söt berättelse kan det bli, som då är omgjord för att inte röja någons identitet. INGEN BEHÖVER VARA RÄDD FÖR ATT KÄNNA IGEN SIG ELLER ANDRA. Min mening med den här bloggen är att åskådliggöra för de som tror och för de som tror sig veta, hur det egentligen kan vara att vara sk. prostituerad. Man kan kanske likna det vid ett insidersreportage !!

Så för er som är intresserade, nyfikna och som vill veta mer....på återhörande imorgon måndag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 21 juli 2013 17:32


  Eftersom jag tror / vet att inte så många går in och läser här, vilket i och för sig är helt naturligt då det sällan skrivs något nytt. Så har jag beslutat att den här bloggen får vara endast en förvaring för det redan skrivna gällande sexköp oc...

Av Greta - 15 mars 2013 08:29

  Då kommer den sista berättelsen som var den jag skrev först, då för fyra-fem år sedan, när jag fick för mig att skildra hur jag trodde hur någon variant inom prostitutionen kunde se ut. Sedan gav det ena det andra. Jag hittade på ännu en tänkbar...

Av Greta - 10 mars 2013 13:05


  Sorry...jag blev antagligen så bländad av solen i fredags så jag totalt glömde bort mina fiktiva historier om tänkvärda scener från området prostitution. Men nu kommer den nionde,som alltså benämns som nr.2 eftersom jag kör dem baklänges. ...

Av Greta - 1 mars 2013 14:49

   Då kör vi nr tre av mina påhittade men icke osannolika varianter inom prostitutionsfenomenet. En kort sak idag. Solen skiner, det är fredag och vi har äntligen lämnat den gråa februari och kommit in i mars. Läs, må bra och ha en skön helg. ...

Av Greta - 22 februari 2013 19:21


  Så var det dags igen med en ny påhittad berättelse om det komplexa fenomenet prostitution.   NR.4   – Jäkla idioter! Viola slänger på luren. Länge blir hon sittandes och bara stirrar ut i tomma intet. Hon känner sig vilsen, hon kä...

Ovido - Quiz & Flashcards